تکنولوژی

مايکروسافت امروز به حاکميت بازيهای کامپیوتری می اندیشد

نام نویسنده: رضا مقدری

آی تی ایران – نسل جديد بازي هاي ويدئويي از روز سه شنبه يعني ساعاتي ديگر و با شروع فروش Xbox 360 در ايالات متحده آمريکا پا به عرصه ي حيات ميگذارد.

در اصل اين شروع بخش جديدي از تاريخ بازي هاي ويدئويي است که وعده ي واقع گرايي بيشتر و شبيه سازي کامل تر را به کابران داده است. کنسول نقره يي محبوب موسوم به Xbox 360 در دوم ماه نوامبر به اروپا خواهد رسید و اندکی بعد به بازار ژاپن عرضه میشود.

سونی نیز قصد دارد PlayStation 3 را در بهار ۲۰۰۶ عرضه نماید و رقابت با مایکروسافت را از آن تاریخ دوباره از سر بگیرد. مایکروسافت پیش بینی کرده است یا در نظر دارد با رشد سریعتر در بازار از Xbox 360 بیست و پنج بیلیون پول به جیب خود واریز نماید.

Michael Gartenberg از موسسه تحقیقاتی ژوپیتر میگوید این تازه اولین گامهای مایکروسافت است او میخواهد در این زمینه نیز بر همه جای دنیا حاکم باشد، باید بگویم در سالهای آینده این یک رقابت نخواهد بود بلکه یک جنگ تمام عیار خواهد شد. مایکروسافت میگوید Xbox 360 قوی ترین کنسول در سرتاسر این سیاره است.

این ماشین دارای پردازنده ی در سطح قوی ترین و حرفه یی ترین کامپیوترهاست که میتواند با آن گرافیک را به معنای واقعی به نمایش بکشد. کنسول مذکور همچنین میتواند برای استفاده هایی نظیر گوش دادن به موسیقی، نمایش تصویر و تماشای DVD مورد استفاده بگیرد در واقع مایکروسافت سعی کرده است ابزاری بسازد که به عنوان بخشی از سرگرمی های خانگی شما باشد. نسخه ی کامل Xbox 360 قیمتش ۳۹۹ دلار خواهد بود و نسخه ی دیگر آن ۲۹۹ دلار می ارزد. در حالی که پیش بینی میشود بازی های عرضه شده ویژه این کنسول هم چندان ارازان قیمت نباشند.

از طرفی مایکروسافت انتظار دارد ۳ میلیون کنسول را در سرتاسر جهان ظرف سه ماه به فروش برساند. بسیاری از فروشگاه ها قصد دارد در نیمه شب فروش خود را آغاز نمایند و اولین محصول را به اولین خریداران عرضه کنند. Peter Moore کارشناس و بازاریاب مایکروسافت در رابطه با این کنسول میگوید نگرانی عمده از عدم برابری عرضه و تفاضا است.

در عین حال وی شایعه وجود نقص در Xbox 360 را رد کرد و خبر احتمال جمع آوری احتمالی کنسولها و رفع نقایص موجود درشان را بی اساس خواند. بازی هایی که برای Xbox 360 تدارک دیده شده اند فعلا در سه دسته ی shooting, racing و sports میباشند.

برخی از عناوینی که تا به حال عرضه ان برای این کنسول به همراه آن توسط مایکروسافت قطعی شده است عبارتند از Perfect Dark Zero ، Kameo و Project Gotham Racing 3. بازی های دیگری نیز در پلتفرمهای دیگر توسط EA عرضه شده اند که در راس آنها عناوینی همچون Quake 4 و King Kong قرار دارند. مایکروسافت با عرضه ی کنسول جدید وارد قمار بزرگی شده است. این کمپانی بیلیونها دلار خرج کرده است تا در زمینه ی بازی های ویدئویی پیشگام باشد. کنسول قبلی Xbox در سال ۲۰۰۱ یک سال پس از عرضه ی PS2 توسط سونی به بازار آمد و شاید در رقابت با بزرگترین رقیبش بد هم عمل نکرد. غول نرم افزاری جهان ۲۰ میلیون کنسول فروخت در حالی که سونی ۹۰ میلیون کنسول را در سرتاسر جهان فروخته است.

اما اینبار امیدوار است با عرضه ی زودتر Xbox 360 نسبت به Playstation 3 از رقیب پیش بیافتد و پول بیشتری را از جیب علاقه مندان به بازی های ویدئویی بیرون بکشد.

منبع : updateblog

نوشته های مشابه

‫385 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا