گوناگون

بازار تراشه‌های کامپیوتری صعودی شد

فردای اقتصاد: فروش جهانی تراشه‌ها برای اولین بار طی یک سال گذشته افزایش یافت که نشان‌دهنده شروع بهبود تقاضا در پشتیبانی از فناوری‌های نوظهوری مانند هوش مصنوعی است.

بر اساس گزارش انجمن صنعت نیمه‌رسانای مستقر در واشنگتن، درآمد جهانی نیمه‌رساناها در نوامبر سال گذشته به ۴۸ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل ۵.۳ درصد افزایش داشت. این میزان نسبت به ماه قبل، فروش ۲.۹ درصد رشد کرد که افزایشی ملایم‌تر در مقایسه با اکتبر بود.”

نیمه‌رساناها اجزای کلیدی در دنیایی هستند که به طور فزاینده‌ای وابسته به محصولات و خدمات دیجیتالی است. این صنعت در سال گذشته به دلیل تقاضای ضعیف برای بازارهای کلیدی مانند تلفن‌های هوشمند و نرخ‌های بهره بالاتر که بر رشد اقتصادی و تجارت تأثیر گذاشته‌اند، با مشکلاتی روبرو شده است.

شرکت سامسونگ الکترونیک، بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه در جهان، این هفته ششمین فصل متوالی کاهش سود عملیاتی و کاهش درآمد را گزارش کرد. حتی اگرچه حافظه فقط یک بخش از بازار جهانی تراشه‌ها را تشکیل می‌دهد، اما نشان‌دهنده این است که بازگشت به رشد احتمالاً در بین تولیدکنندگان نامتوازن خواهد بود.

چین پیشتاز افزایش تقاضا برای بازار جهانی تراشه‌ها در ماه نوامبر بود، به طوری که دومین اقتصاد بزرگ جهان ۷.۶ درصد بیشتر از سال قبل تراشه خریداری کرد . طی همین زمان فروش تراشه‌ها به آمریکا ۳.۵ درصد و به اروپا ۵.۶ درصد افزایش یافت. بر اساس این گزارش، فروش تراشه به ژاپن ۲.۸ درصد کاهش یافت.

منبع
فردای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا