تکنولوژی

ايکس باکس ۳۶۰ امروز معرفی می شود

ایرنا – ارايه نسل جديد كنسول بازي‌هاي رايانه‌اي شركت “مايكروسافت” با نام “ايكس باكس ‪ ،”۳۶۰‬امروز سه‌شبه فصل جديدي را در زمينه بازي‌هاي رايانه‌اي آغاز مي‌كند.

به گزارش پايگاه اينترنتي “بي‌بي‌سي نيوز”، فروش كنسول جديد “ايكس باكس ‪ “۳۶۰‬شركت مايكروسافت روز سه‌شنبه در آمريكا آغاز شده و روز جمعه يازدهم آذر ماه در اروپا و پس از آن در كشور ژاپن آغاز خواهد شد.

دو شركت بزرگ فعال ديگر در زمينه توليد دستگاه‌هاي بازي‌هاي رايانه‌اي يعني “سوني” و “نينتندو” نيز نسل جديد دستگاههاي خود را به ترتيب با نامهاي “پلي‌استيشن ‪ “۳‬و “روولوشن” در سال ‪ ۲۰۰۶‬عرضه مي‌كنند كه اين امر سبب پيش‌افتادن “مايكروسافت” از دو رقيب اصلي خود مي‌شود.

شركت مايكروسافت اعلام كرد دستگاه “ايكس باكس ‪ “۳۶۰‬با برخورداري از توان محاسباتي بسيار بالا و مشابه قوي‌ترين رايانه‌هاي شخصي امروزي و همچنين با برخورداري از فناوري گرافيكي بسيار پيشرفته، كيفيت بازي‌هاي رايانه‌اي را به سطح جديدي ارتقاء داده و تجربه بازي‌هاي رايانه‌اي با گرافيك باورنكردني را براي علاقه‌مندان روز افزون بازي‌هاي رايانه‌اي فراهم خواهد كرد.

كنسول بازي‌هاي رايانه‌اي “ايكس باكس ‪ “۳۶۰‬از يك پردازنده قدرتمند ‪۳/۲‬ گيگاهرتزي “پاور پي‌سي” شركت “آي بي‌ام” استفاده مي‌كند و به يك كارت گرافيكي جديد و قدرتمند از شركت “اي تي آي” و ‪ ۵۱۲‬مگابايت حافظه ‪ RAM‬از نوع “جي دي.دي.آر” مجهز شده است.

كنسول “ايكس باكس ‪ “۳۶۰‬داراي يك هارد ديسك ‪ ۲۰‬گيگابايتي با امكان جدا شدن از دستگاه است و به قابليت دريافت فايلهاي صوتي و تصويري از دستگاههاي “ام پي تري پلير”، دوربين‌هاي ديجيتالي و رايانه‌هاي مبتني بر سيستم عامل “ويندوز ايكس‌پي” مجهز شده و بدين‌ترتيب مي‌توان از آن براي گوش دادن به موسيقي، مشاهده عكسهاي ديجيتالي و تماشاي فيلمهاي “دي وي دي” نيز استفاده كرد.

شركت “مايكروسافت” با پيش‌بيني استقبال گسترده از دستگاه بازي‌هاي رايانه‌اي جديد، خود را براي فروش دست كم سه ميليون “ايكس باكس ‪ “۳۶۰‬در مدت سه ماه، آماده كرده است.

شركت “مايكروسافت” در سال ‪ ۲۰۰۱‬در اقدامي غيرقابل پيش‌بيني با معرفي نسل اول “ايكس باكس”، وارد دنياي كنسولهاي بازي‌هاي رايانه‌اي شد و با رقيب سرسختي به نام “پلي‌استيشن ‪ “۲‬شركت “سوني” مواجه گشت.

“مايكروسافت” از آن زمان تاكنون موفق شده بيش از ‪ ۲۰‬ميليون دستگاه “ايكس باكس” را در جهان به فروش برساند و اين درحالي است كه شركت “سوني” با فروش ‪ ۹۰‬ميليون دستگاه “پلي‌استيشن ‪ “۲‬در همين مدت، برتري خود را در اين زمينه بر مايكروسافت تحميل كرده است.

به عقيده كارشناسان، مايكروسافت اميدوار است با ارايه زودتر محصول جديد خود در مقايسه با زمان اايه محصول جديد “سوني”، اين بار گوي رقابت را از “سوني” ربوده و فروش “ايكس باكس ‪ “۳۶۰‬را از “پلي استيشن ‪ “۳‬بالاتر ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا