تکنولوژی

سازمان های دولتی هم با متعهد به پرداخت خسارت شوند

ایسنا – رييس كميسيون تدوين قوانين و مقررات مربوط بهICT سازمان نظام صنفي رايانه‌يي استان تهران گفت: از اين پس ، سازمان‌هاي دولتي نيز در رابطه با ديركرد تعهدات خود در ارتباط با قراردادهايشان با بخش خصوصي متعهد و موظف به پرداخت خسارت مي‌شوند.

«محمود هاشمي فشاركي» در گفت وگو با خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب تاكيد كرد: بر روي اين موضوع مطالعه و بررسي‌هاي لازم را انجام خواهيم داد و آن را به صورت طرح پيشنهادي به دولت تقديم مي‌كنيم .

وي با اشاره به اين كه در كشورمان زماني كه يك طرف قرارداد سازمان‌هاي دولتي باشند، قراردادها يك طرفه مي‌شود (به اين معنا كه خسارت از جهت ديركرد پيمانكار فقط متوجه بخش خصوصي است)، ابراز داشت: با وجود اين شرايط خيلي از شركت‌ها با مشكل مواجه مي‌شوند ، چون بعضي از تعهدات فقط به گردن شركت‌هاي خصوصي است ، در صورتي كه برخي تعهدات از جمله پرداخت خسارت بايد دو طرفه باشد و اين كميسيون نيز قوانين مربوط به اين موضوع را مورد بازبيني قرار خواهد داد .

رييس كميسيون تدوين قوانين و مررات مربوط بهICT سازمان نظام صنفي رايانه‌يي استان تهران، بررسي و بازبيني قوانين گمركي ، مالياتي و ديگر قوانين مرتبط با سازمان‌هاي دولتي را از ديگر مباحث مهمي ‌عنوان كرد كه در اين كميسيون به آن پرداخته مي‌شود.

وي با اشاره به مطالعه ‌ي قوانين مرتبط با IT كه توسط شوراي عالي اطلاع رساني به صورت كتاب در آمده گفت: اين قوانين بعد از بررسي در اختيار شركت‌ها قرار مي‌گيرد ، و فروشگاه‌ها وشركت‌ها مي‌توانند آموزش‌هاي لازم را از اين قوانين به دست آورند .

هاشمي‌ فشاركي با اشاره به برگزاري نمايشگاه الكامپ در خردادماه سال 85 گفت: يكي از نيازهاي ما در اين رابطه قانو ارزي – ريالي است . چون اين قوانين شفاف نيست و بايد مطالعات لازم در اين رابطه صورت گيرد ،بنابراين ما در راستاي شفاف‌سازي آن قوانين اقدامات و بررسي‌هاي لازم را انجام خواهيم‌داد.

رييس كميسيون تدوين قوانين و مقررات مربوط بهICT سازمان نظام صنفي رايانه‌يي استان تهران يادآور شد : عضويت در كميسيون شرايط خاصي دارد وكساني كه عضو آن مي‌شوند بايد تخصص لازم را داشته باشند و در حقيقت هيات مديره‌ي اين كميسيون با تخصص‌هاي مختلف وارد اين كميسيون خواهند شد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا