تکنولوژی

نوکيا گوشى‌هاى مالتى‌مدياى N71, N80 و N92 را معرفى کرد

شبکه – در جريان کنفرانس Nokia Mobility Conference 2005 سه گوشى مالتى مدياى N80 ، N71 و N92 معرفى شدند.

نوکيا با عرضه سه مدل جديد از گوشى‌هاى موبايل سرى N بار ديگر توجه علاقه‌مندان به فناورى موبايل را به خود جلب کرد.

مدل‌هاى N71 ، N92 و N80 که در جريان کنفرانسى در بارسلون معرفى شدند در واقع امپيوترهاى کوچکى هستند که علاوه بر داشتن بهترين کارکردهاى يک تلفن همراه، داراى امکانات گوناگون جذاب و کم نظيرى هستند.

گوشى Nokia N71 داراى يک صفحه LCD‌ رنگى 65 هزار رنگ بيرونى(External) کوچک با ابعاد 96 در 68 پيکسل و يک صفحه نمايش رنگى داخلى 2.4 اينچى است که از استاندارد QVGA ، يعنى ابعاد 320 در 240 پيکسل و 262144 رنگ پشتيبانى مى‌کند.

اين گوشى به يک مرورگر وب مجهز است. مدل N71 مى‌تواند همچون يک MP3 Player فايل هاى موسيقى را پخش کند و از کارت هاى حافظه جانبى نيز پشتيبانى مى‌کند. انسى ونيوکى، مدير واحد مالتى مدياى نوکيا اين مدل را ابزار مناسب براى اتصال به اينترنت ناميد که از فناورى 3G و اينترنت باند پهن پشتيبانى مى‌کند.

مدل N71 داراى يک دوربين ديجيتال دو مگاپيکسلى با قدرت زوم ديجيتالى 20x است.

گوشى Nokia N71 همچنين قابليت ضبط ويدئو با کيفيت پايين را دارد و شامل 10 مگابايت حافظه توکار و يک کارت حافظه 128 مگابايتى نوع miniSD است. سيستم کارت خوان اين گوشى از حافظه هاى miniSD با حداکثر دو گيگابايت حافظه پشتيبانى مى‌کند.

مدل Nokia N80 به کاربران اجازه مى‌دهد که عکس ها و فيلم‌هاى ويدئويى‌شان را از طريق دستگاه‌هاى تلويزيون ميان يکديگر مبادله کنند و صداى فايل هاى موسيقى را که روى گوشى خود ذخيره دارند از طريق سيستم پخش استريوى خانگى بشنوند. اين مدل از فناورى WLAN براى اتصال بى‌سيم به شبکه و دسترسى به خطوط اينترنت باند پهن پشتيبانى مى‌کند.

http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/NokiaN92_s.jpg

گوشى Nokia N92 را مى‌توان يک تلويزيون موبايل ناميد که با استفاده از فناورى DVB-H يا Digital Video Broadband-Handheld به فرستندگان شبکه‌هاى تلويزيونى امکان مى‌دهد که مستقيما و بدون نياز به عبور دادن داده‌هاى تصويرى از خطوط اپراتورهاى شبکه موبايل، روى گوشى‌هاى موبايل تصوير پخش کنند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا