تکنولوژی

ایران از چین فناوری ارتباطات هم وارد می کند

ایرنا – “محمد سليماني” وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران، روابط تهران و پكن را رو به گسترش دانست واعلام كرد ايران درتلاش براي انتقال فناوري ارتباطات و مخابرات از چي است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا درپكن، تاكيدكرد ايران وچين در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات روابط مطلوبي دارند و ايران در چند سال گذشته ، سيستم‌هاي مخابراتي از اين كشور خريداري كرده است.

وي گفت : تهران در تلاش براي انتقال فناوري مخابرات و ارتباطات از چين به ايران است و دانش فني بايد همراه با خريد تجهيزات به ايران منتقل شود.

“سليماني” بااشاره به قابليت‌هاي چين در بخش مخابرات و فناوري اطلاعات، گفت ايران نيز دراين بخش داراي قابليت‌هايي است و توانايي‌هاي دو كشور بايد براي توسعه مخابرات ايران به كار گرفته شود.

وي تاكيد كرد ” ايران به دنبال استفاده از توانايي‌هاي كشورهاي شرقي و غربي در بخش مخابرات ، ارتباطات و فناوري اطلاعات است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه با اشاره به همكاري‌هاي ايران و چين در امور فضايي و ماهواره، خواستار تقويت روابط دوكشور در بخش علوم و فناوري فضايي شد.

وي گفت ايران با چين هم اكنون در طرح يك ماهواره چند ماموريتي كوچك (اس ام ام اس) مشاركت دارد.

به گفته سليماني، اين طرح براي يك ماهواره سنجش از دور است و بخش‌هايي ازاين ماهواره توسط متخصصين ايراني تحليل و طراحي شده و نمونه آزمايشگاهي آن نيز ساخته شده است.

وي ابرا اميدواري كرد اين ماهواره مشترك در سال‌هاي آتي به فضا پرتاب شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران در چارچوب گسترش روابط با چين در زمينه علوم فضايي روز پنجشنبه با “سون لي يان ” رييس سازمان فضايي چين ديدار كرد.

” سليماني” وزير ارتباطات ايران و هيات همراه روز پنجشنبه براي سفر چهار روزه و امضاي كنوانسيون و اساسنامه سازمان همكاري فضايي آسيا و اقيانوسيه وارد پكن پايتخت اين كشور شد.

اين كنوانسيون نيز روز گذشته به امضا رسيد.

چين با ‪ ۵۰‬سال تجربه در زمينه فضايي به پيشرفت‌هاي قابل توجهي در زمينه طراحي ، ساخت و پرتاب ماهواره دست يافته و مقامات پكن مادگي خود را براي همكاري باايران در زمينه ماهواره‌هاي مطالعاتي، هواشناسي و تحقيقاتي اعلام كرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا