تکنولوژی

رييس انجمن ISP‌ها:100شركت ISP وام‌شان را دريافت كرده‌اند

ایسنا – رييس انجمن ISP‌ها گفت: انجمن در حال مذاكره با مسؤولان براي تبديل شدن به اتحاديه است وفعاليت‌هاي انجمن ISP‌ها در اين راستا قرار دارد.

مهندس «محدود رياضيات» در گفت‌وگو باخبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: در رابطه با آيين نامه‌ي VOIP در حال مذاكره با مسوولان هستيم تا پيشنهاد قطعي خود را در اين زمينه اعلام كنيم كه ضمن رعايت مصلاح مملكتي به فعالان VOIP نيز ضربه‌ي كمتري وارد شود.

وي در مورد آيين نامه‌ي ICP‌ها گفت: يك تيم متخصص در انجمن ISP‌ها در حال اصلاح آيين نامه‌ي ICPها و كاهش تعرفه‌ي پهناي باند جهت حفظ حقوق مصرف كننده است.

مهندس رياضيات تصريح كرد: ارتباط فيبر نوري هزينه پهناي باند را كاهش داده و كيفيت را بالا برده است كه در مورد تعرفه‌ي پهناي باند وچگونگي توزيع آن ميان شركت‌هاي ICP در حال ارايه‌ي طرحي هستيم كه نتايج آن در آينده‌ي نزديك به وزارت ICT اعلام مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: ما در حال مذاكره با مديران و مسوولان وزارت خانه هستيم تا بستري را فراهم كنيم كه در ارتباط با كليه‌ي آيين‌نامه‌ها و مسايل مربوط به بخش خصوصي تعامل نزديك و دائمي ‌با وزارت خانه داشته باشيم تا منافع صنف را به مسوولان انتقال دهيم تا نظر صنف را در تنظيم آيين نامه مد نظر قرار دهند.

وي در مورد اعطاي وام به شركت‌هاي ISP گفت: انجمن ISP‌ها براي اعطاي وام يك همكاري مستقيم با وزارت خانه داشت كه پرونده‌ي مدارك متقاضيان پس از تكميل و بررسي توسط انجمن ISP‌ها به وزارتخانه فرستاده شد.

رياضيات تصريح كرد: در حال حاضر نزديك به 100 پرونده را به نتيجه رسانيديم وبقيه‌ي پرونده‌ها در حالي بررسي است.

وي با بيان اين كه وزارت ICT براي تدوين مقرراتي براي طبقه بندي كيفي شركت‌هاي اينترنتي با انجمن ISP‌ها قرار داد وگفت: طبق مقرراتي كه وجود دارد انجمن ISP‌ها با تعيين استاندارد مشخص و رتبه‌بندي شركت‌هاي بر اساس معيارهاي معين از توزيع و فعاليت شركت‌هاي غيرقانوني جلوگيري كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا