تکنولوژی

تعداد دادگاه‌هاى الكترونيكى در سال جارى به ‪ ۷‬شعب افزایش يافت

ایرنا – مدير پروژه دادگاه الكترونيكى گفت: در سال جارى تعداد دادگاه‌هاى الكترونيكى از ‪ ۳‬شعبه به ‪ ۷‬شعبه ارتقا يافته است.

” رضا رمضانى” روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آى تى ايرنا افزود: اول تيرماه سال گذشته سيستم نرم افزارى آيين دادرسى مدنى الكترونيك در مجتع قضايى عدالت در تجريش نصب شده و سه شعبه دادگاه مدنى الكترونيك نيز راه اندازى شد.

وى افزود: در طول پانزده ماه از اول تيرماه ‪ ۸۳‬تا اول شهريور ‪۸۴‬ بيش از هزار و ‪ ۶۰۰‬پرونده دادگاه واقعى به صورت الكترونيك بر پا شد و همچنين نسخه ارتقا سيستم‌ها و نرم افزارهاى دادگاه‌هاى الكترونيك تهيه شده است.

وى يادآور شد: علاوه بر افزايش تعداد شعبه‌هاى دادگاه‌هاى الكترونيكى، از مهرماه ‪ ۸۴‬نسخه‌هاى جديد در دادگاه‌ها نصب شده است.

عضو هيات علمى دانشكده صنايع دانشگاه صنعتى اميركبير تاكيد كرد: نسخه جديد دادگاه الكترونيكى بسيار پيشرفته تر از نسخه قبلى است و از مزايايى نظير آسانى كار، پيشرفت بيشتر و سرعت در آموزش قضات و كاركنان برخوردار است.

رمضانى خاطرنشان كرد: علاوه بر اين در سال جارى سيستم نرم افزارى دادگاه‌هاى كيفرى نيز راه اندازى شده و اكنون مقدمات گسترش نرم افزار به ساير مجتمع‌هاى قضايى در حال برنامه ريزى است.

به گفته وى، علاوه بر اين سيستم‌هاى مربوط ارتباط بين دادگاه‌ها و مجتمع‌هاى قضايى مختلف الكترونيك در حال ايجاد است كه بيش از يكسال تا ‪۱۸‬ ماه ديگر پايان مى‌يابد.

وى افزود: الكترونيكى كردن، بهره‌ورى را به طور چشمگير بالا برده و سرعت كار را يك و نيم برابر مى‌كند.

وى با اشاره به اينكه اين كار در كشور در بيش از ‪ ۵‬سال گذشته آغاز شده، گفت: در دادگاه الكترونيكى حتى يك كاغذ نز مورد استفاده قرار نمى‌گيرد و داراى يك سيستم مديريت جريان كارى است كه به طور اتوماتيك پرونده پس از انجام كار به كارمند ديگر ارجاع مى‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا