تکنولوژی

آمريکا همچنان بزرگترين ارسال کننده اسپم در جهان

آی تی ایران – ايالات متحده آمريکا على رغم مبارزات قانونى مختلف و اجراى مجازات هاى سفت وسختى که براى ارسال کنندگان نامه هاى ناخواسته به اجرا درآورده همچنان به عنوان بزرگترين ارسال کننده جهان به شمار مى آيد.

پس از آمريکا کشورهاى کانادا، ژاپن، کره جنوبى، چين و فرانسه در رده هاى بعدى قرار گرفته اند. در اين ميان نام يک کشور جديد نيز به چشم مى خورد و آن پاکستان است که اخيرا در زمينه ارسال اسپم فعال شده است.

به گفته کارشناسان امنيتى موضوع اسپم به عنوان يک معضل اصلى هم اکنون بخش عمده اى از وقت و به تبع آن هزينه کاربران را به خود اختصاص مى دهد و همچنان يک مشکل اصلى است.
بعد از ايالات متحده کشورهاى چين و کره جنوبى به عنوان سردمداران اسپم به شمار مى آيند به طورى که اين دو کشور به همراه آمريکا بيش از نيمى از اسپم هاى جهان را توليد مى کنند که در اين ميان ميزان رشد اسپم در ايالات متحده و کانادا کاهش قابل ملاحظه اى را نشان ميدهد.
سال گذشته ايالات متحده بيش از 41 درصد از اسپم هاى جهان را توليد مى کرد که اين ميزان به 26 درصد تنزل يافته و کانادا نيز از 7 درصد در سال گذشته ميزان ارسال اسپم هايش را به 2.6 درصد در سال جارى کاهش داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا