تکنولوژی

اپل دستگاه پخش موسيقى خود را عرضه كرد

دنیای اقتصاد – شركت اپل دستگاه پخش ويديو و موسيقى خود را به نمايش گذاشته و به اين ترتيب مبارزه براى كسب برترى در اين عرصه را نيز آغاز كرده است. معرفى دستگاه پخش موسيقى اين شركت تحت عنوان آيپاد با استقبال بسيارى زيادى روبه‌رو شد به طورى كه 28ميليون دستگاه از آن از سال 2001 تاكنون به فروش رفته است.

استيو جابز، مدير اپل در مراسم نمايش اين دستگاه پيش‌بينى كرد با فروش ميليون‌ها دستگاه از پخش موسيقى ويديويى آيپاد اين دستگاه به مشهورترين و همه‌گيرترين دستگاه پخش موسيقى- ويديو تبديل شود. با اين حال اپل در اين عرصه چندان تنها نخواهد بود چرا كه مايكروسافت و شركاى سخت‌افزارى‌اش گرفته تا Creative، Archos و سونى نيز قصد دارند در اين عرصه رقابت فشرده‌اى را به انجام برسانند.

اما يكى از مشكلاتى كه در اين عرصه وجود داشته سنگين شدن دستگاه‌هاى پخش ويديويى و همچنين موضوع دانلود و كپى‌بردارى غيرقانونى از نسخه‌هاى آنان است.

اپل دستگاه بسيار سبكى را براى اين منظور طراحى كرده و براى مشكل دوم نيز در حدود 2000موسيقى روى فروشگاه آنلاين موسيقى iTunes قرار داده است.

با اين حال بسيارى از كارشناسان پيش‌بينى مى‌كنند كه هم اكنون بازار، چندان متقاضى دستگاه‌هاى پخش ويدئو نيست. برخى ديگر نيز معتقدند كه اين دستگاه جديد نيست بلكه اضافه شدن يك قابليت جديد به دستگاه‌هاى آيپاد قبلى است. مدل جديد آيپاد از مدل‌هاى قبلى آن باريك‌تر است و قيمت نسخه 30گيگا بايتى ن 219يورو و 60گيگا بايتى آن 399يورو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا