تکنولوژی

دستگاه‌های جدید سرقت تلفن‌های همراه را دشوارتر می‌کنند!

همکاران سیستم – دانشمندان فنلاندی از اختراع دستگاه جدیدی خبر داده‌اند که سرقت تلفن‌های همراه و laptopها را دشوار‌تر خواهد کرد.

این دستگاه‌ها، وسایل قابل حمل را قادر می‌کنند که تغییرات شیوه‌ی راه رفتن صاحب خود را شناسایی کرده و به این ترتیب وسیله را در مقابل دسترسی دیگران قفل کنند.

مرکز تحقیقات فنی VTT در فنلاند اعلام کرده‌است که دستگاه‌های جدید که دارای حق امتیاز بوده و‌لی هنوز به فروش نرسیده‌اند، خواهند توانست از سرقت هزاران وسیله‌ی قابل حمل‌‌و‌نقل در سال جلوگیری کنند.

دستگاه‌های جدید به سنسور‌هایی مجهزاند که ویژگی‌های مشخصی را در شیوه راه رفتن کاربران خود اندازه‌گیری می‌کنند. وقتی که این دستگاه‌ها برای اولین بار مورد استفاده قرار می‌گیرند، این اندازه گیری‌ها در حافظه‌ی آنها ضبط می‌شوند.

دستگاه‌های مذکور می‌توانند شیوه‌ی راه رفتن کاربران را کنترل کرده و با اطلاعات ضبط شده مقایسه کنند. در صورت متفاوت بودن نتیجه، اربران برای استفاده از آن‌ها ناچار به وارد کردن رمز عبور خواهند بود.

به گفته‌ی محققان، در مقایسه با رمز عبور و تشخیص‌هویت بیولوژیکی سنتی، روش جدید بسیار ساده است. در این روش تایید‌هویت به عنوان یک فرایند پشت‌صحنه و بدون نیاز به دخالت کاربران انجام می‌شود.

منبع : Reuters

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا