تکنولوژی

فركانس خالى براى راه‌اندازى راديوى خصوصى در كشوروجود دارد

ایسنا – رييس سابق سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويى در خصوص تاسيس راديوى خصوصى در كشورگفت: با توجه به اين كه اين كار طبق قانون در انحصار صدا و سيما قرار گرفته، آن‌ها مى‌توانند پرانه‌هاى لازم را براى بخش خصوصى صادر كنند.

مهندس «مسعود داورى نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) در مورد شرايط راه‌اندازى راديوى خصوصى در كشور با بيان اين كه قبلا چنين سابقه‌اى در كشور وجود نداشته، اظهار داشت: بايد اين نكته دقيقا روش شود كه متقاضيان راه‌اندازى راديوى خصوصى، دولتى و يا خصوصى هستند.

اين كارشناس حوزه‌ى مخابرات و ارتباطات، ادامه داد: بخش‌هاى دولتى مى‌توانند اين كار را با هماهنگى با سازمان صدا و سيما انجام دهند و فركانسى نيز براى اين كار خالى گذاشته شده است .

وى با بيان اين كه فعاليت بر روى باند فركانسى AM به هماهنگى‌هاى بين الملل نياز خواهد داشت، وى افزود: در مورد نهادهاى خصوصى به وضوح نمى‌توان گفت كه آيا تاسيس راديوى خصوصى قانونى است يا خير اما اين بحث بر اساس قانون طبق اطلاعات چند سال گذشته در انحصار صدا و سيما است اما آن‌ها مى‌توانند وظايف خود را در اين رابطه و يا پروانه‌هاى لازم را براى بخش خصوصى صادر كنند و فكر مى‌كنم اين كار منع قانونى داشته باشد.

وى در موردشرايط مورد نياز براى اختصاص فركانس در راديوى خصوصى گفت: چنانچه اين بخش براى باند FM باشد، كار ساده خواهد بود زيرا شايد مقدار زيادى از اين كانال خالى باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا