تکنولوژی

معاون بنياد:امكان مذاكره با ترك‌‏ها ديگر وجود ندارد

ایلنا – از روز پنج‌‏شنبه مذاكراتمان را با كنسرسيوم دوم قرارداد اپراتور دوم كه شركت MTN آفريقاي جنوبي است آغاز كرديم و تا هفته آينده تكليف اين قرارداد را روشن خواهيم كرد.

محمدمخبر، معاون بنياد مستضفعان و جانبازان، يكي از شركاي داخلي قرارداد اپراتور دوم درگفت وگو با خبرنگار ايلنا، با بيان اين مطلب افزود: صا ايران و بنياد باداشتن يك تيم حقوقي, مالي و مديريتي كاملا يكي هستند و در تصميم‌‏گيري يكسان عمل مي‌‏كند.
وي، درخصوص جلسه ديدار وزير ارتباطات با شركاي ايران سل و مجلس، تصريح كرد: ما براساس قرارداد موقتي كه با وزرات ارتباطات داشتيم در حال انجام ادامه برنامه‌‏هاي اين قرارداد هستيم و با تقاضاي ملاقات هركس نيز موافقت مي‌‏كنيم؛ ضمن اين كه اين جلسه‌‏ها هيچ منافاتي با پيشبرد فعاليت ما نخواهد داشت.
مخبر، با بيان اينكه امكان ندارد دوباره باترك‌‏ها وارد مذاكره شويم، يادآور شد: تا جايي كه در توان ما است و از لحاظ قانوني اجازه داشته باشيم ديگر با ترك‌‏ها مذاكره نمي‌‏كنيم؛ اما مقررات و دخالت‌‏هاي مقامات كشور بحث ديگري است.
وي، افزود: ما مذاكره با ترك‌‏ها را پشت سر گذاشتيم و با كنسرسيوم دوم مذاكرات خود را آغاز كرديم، پس از لحاظ ما شركاي داخلي بحث ترك‌‏ها تمام است.
معاون بنياد مستضعفان، با اشاره به ديدار دكتر احمدي‌‏نژاد با روساي جمهوري تركيه و آفريقاي جنوبي در اجلاس سران سازمان ملل، اظهار داشت: روساي جمهور اين دو كشور بحث ايران سل را با دكتر احمدي‌‏نژاد مطرح كردند و اين كه آيا رييس جمهور در اين بحث دخالت
مي‌‏كند يا خير، را نمي‌‏دانيم.
وي، با اشاره به مذاكرات MTN با سهامداران ايران سل، خاطرنشان كرد: تاكنون در مواردي از قبيل اساسنامه و الحاقيه‌‏اي كه بعد از بحث مجلس پيشين آمده بود, مذاكرات انجام داديم.
مخبر، افزود: تاكنون در مذاكره با MTN هيچ مورد اختلافي پيش نيامده و آنها با همه مسايلي كه در قانون مجلس, شوراي عالي اقتصاد و درخواست‌‏هاي ما بود، موافقت كردند.
وي، در پايان افزود: در حال پيگيري بحث‌‏هاي قانوني هستيم و با توجه به اينكه اين كه امكان دارد گفت وگوها يك هفته طول بكشد، هفته آينده تكليف اين قرارداد مشخص مي‌‏شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا