تکنولوژی

يک مقام سازمان تنظيم مقررات تهديد به ابطال مناقصه اپراتور دوم کرد

ایسنا – رييس سازمان تنظيم مقررات وارتباطات راديويي گفت: چنانچه شركت ثبت شده‌ي ايرانسل تا تاريخ 30 آبان ماه شريك خارجي خود را معرفي نكند، مناقصه‌ي اپراتور دوم تلفن همراه ، به طور حتم باطل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر «معصوم فرديس» در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا، در مورد آخرين وضعيت پروژه‌ي اپراتور دوم تلفن همراه و مذاكرات طرف‌هاي داخلي و خارجي ايرانسل اظهار داشت: سازمان تنظيم مقررات طبق فرآيند مزايده، پروانه‌اي به شركت ثبت شده‌ي ايراني اعطا كرد كه شرايط ورود هر يك از اپراتور‌ها در آن تشريح شده است.

وي كه در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت افزود: در صورتي كه تركسل يا كنسرسيوم آسياي شرقي نسبت به عملي شدن شرايط فوق اقدام كرده باشند در آن پروانه موجود است.

وي افزود: تاريخ 30 آبان ماه سال جاري به عنوان آخرين روز مهلت براي اين اپراتور مشخص شده است كه در صورت عمل نكردن به شرايط مذكور همه‌ي اعضا كنار مي‌روند.

فرديس در مورد جايگزيني MTN و يا ادامه‌ي كار ايرانسل با طرف ترك گفت: اين مساله هنوز د ميان خود آن‌ها مطرح است و بايد از كنسرسيوم ثبت شده سوال شود كه آيا به تعهدات عمل شده است يا خير؟

وي يادآور شد: ما در چارچوب قوانين جمهوري اسلامي‌عمل كرديم در اين راستا مصوبه‌ي شوراي اقتصاد در تاريخ 25 خرداد 84 چارچوبي رامشخص و وزارت ICT را موظف كرد تا با تعيين تكليف براي برنده‌ي اپراتور دوم مذاكرات خود را با ايرانسل، تركيب جديد و يا يكي از برندگان ديگر انجام دهد .

وي ادامه داد: نظر به اين كه اعضاي كنسرسيوم داخلي وخارجي در مدت معين پس از ابلاغ ماده واحده از سوي مجلس در تاريخ 18 ارديبهشت 84 بر اساس چارچوب به توافق نرسيده‌اند لذا وزارت خانه از شوراي اقتصاد درخوست كرد تا به صورت مناقصه‌ي ترك تشريفاتي عمل كنند.

وي ادامه داد: در اين ميان در تاريخ 16 تير 84 طبق نظر مجلس و وزارت ارتباطات يك هفته به آن‌ها فرصت داده شد تا به طور مشترك نسبت به انجام امور لازم و ثبت شركت ايران سل با چارچوب مشخص عمل كنند .

وي تصريح كرد: پس از تاريخ 23 تير 84 به طرف داخلي اجازه داده شد تا نسبت به ثبت شركت با 49 درصد بي‌نام اقدام كنند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: چنان‌چه شركت ثبت شده‌ي ايرانسل تا تاريخ 30 آبان ماه سال جاري نتواند شريك خارجي خود را بر حسب ابلاغيه‌هاي قانوني معرفي كند، مناقصه اپراتور دوم تلفن همراه به طور مسلم باطل خواهد شد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا