تکنولوژی

دستگاه تبديل سيگنال هاى صدا به بسته هاى IP در نمايشگاه تلکوم ارايه شد

آی تی ایران – متخصصان ايرانى موفق به طراحى دستگاهى شده اند که از قابليت تبديل سيگنال هاى صدا به بسته هاى IP وارسال آن روى شبکه اترنت برخوردار است.

اين سيستم که توسط يک کامپيوتر مرکزى و نرم افزار فارسى کنترل مى شود در نمايشگاه Telecom 2005 تهران به نمايش در مى آيد.

“احسان ميوه چى” مديرعامل شرکت افراتاب با بيان اين که اين دستگاه تنها يک نمونه خارجى دارد و با ايده کاملا ايرانى شکل گرفته ، خاطرنشان کرد: دستگاه IP-thunder 250 قابليت تبديل اتصال RS232 به اتصال شبکه را نيز داد و اين امکان را فراهم مى کند که دستگاه هايى که توانايى اتصال به شبکه را ندارند مانند کارت خوان ها ، دستگاه هاى خواننده بارکد و همچنين RFID ها به يک شبکه داخلى متصل شوند. IP-thunder 250 با حذف سيم کشى براى ايجاد يک سيستم پيجينگ اين امکان را براى مديران فراهم مى کند که هر کدام از کارکنان خود را توسط نرم افزار و به صورت انتخابى خطاب قرار داده و پيج نمايند.

اين دستگاه همچنين در زمينه کنترل و رديابى کارکنان ، پخش و انتخاب موزيک ، سيستم آيفن ودربازکن و سيستم اعلام حريق هوشمند کاربرد دارد.

به گفته ميوه چى امسال گروه افراتاب و کاوش کام در نمايشگاه تلکوم تهران سيستم مديريت ناوگان رانيز در غرفه اين شرکت به نمايش مى گذارند. اين سيستم که مبتنى بر GSM ، GPS و اينترنت طراحى شده رديابى آنلاين خودروها را با کمترين تاخير و رديابى آفلاين را با جزييات کامل و با پشتيبانى از دو فرمت استاندارد Vector و Raster را براى نقشه انجام مى دهد.

امکان رديابى همزمان چندين متحرک روى نقشه، امکان بزرگنمايى، کوچک نمايى و جابه جايى نقشه و امکان ارسال پيام از مرکز فرمان به هريک ازمتحرک ها يا برعکس از جمله قابليت هاى اين دستگاه است.

تلفن هاى هوشمندکارتى – سکه اى نيز ديگر محصول اين شرکت در نمايشگاه تلکوم است که از ويژگى اتصال به اينترنت از طريق يکى از روش هاى Dial up ، ISDN يا ADSL برخوردار است.

قابليت دسترسى به سايت هاى اينترنتى تعريف شده ، ارسال و دريافت ايميل ، توانايى فرستادن تصاوير به وسيله دوربين ، قابليت محاسبه هزينه سرويسها از طريق کارت هاى اعتبارى و قابليت محاسبه هزينه اينترنت از جمله قابليت هاى اين سيستم است.

مانيتور اين دستگاه از نوع Finger touch بوده و بلند گو و پرينتر و صفحه کليد از جمله ملزومات اين دستگاه است.
به گفته ميوه چى امسال اين شرکت همچنين تلفن هاى همگانى هوشمند کارتى GSM مدل w893 و همچنين مدل T581 را نيز در اين غرفه به نمايش مى گذارد.اين دستگاه ها که مجهز به سيستم کنترل مرکزى به همراه نرم افزارى با قابليت جم آورى و کنترل اطلاعات دريافتى از تلفن هاست به شکلى ساخته شده که بيشترين مقاومت رادر برابر حوادث احتمالى طبيعى و ضربات عمدى داشته باشد. قابليت نمايش 6 زبان مختلف دنيا ، قابليت ارتقاى نرم افزارى، امکان بالاى ذخيره اطلاعات و تعرفه براى انواع کارت هاى هوشمند نسل سوم وال سى دى ضد ضربه از جمله مزاياى اين نوع تلفن هاست.

مسدودکننده محيطى موبايل براى اماکن خاص و دستگاه مبدل سيم کارت موبايل به خط عادى تلفن براى استفاده از فاکس ( بدون نياز به کامپيوتر ) و همچنين معرفى و ارايه پروژه طراحى و ساخت دکل هاى تلفن همراه از ديگر محصولات و خدماتى است که در غرفه اين شرکت در تلکوم امسال ارايه مى شود.

نمايشگاه تلکوم مخابرات از سه شنبه 29 شهريور تا جمعه اول مهرماه در محل دائمى نمايشگاه هاى بين المللى برگزار مى شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا