تکنولوژی

رايانه ملى يك ماه ديگر به بازار مى‌آيد

نام نویسنده: سعيد كريمى

خبرگزاری شهر – كامپيوتر ملى با نام تجارى «كلونايزر» پنج زبان مختلف شامل انگليسى، فارسى، عربى، روسى و انگليسى را پشتيبانى مى‌كند.

مهام سامان‌پژوه معاون پروژه كلونايزر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارى شهر با بيان اين مطلب افزود: كلونايزر شامل تمامى سخت‌افزارهاى موردنياز كاربران ز جمله، پرينتر، اسكنر، دوربين‌ ديجيتال، تلويزيون، راديو و شبكه بى‌سيم است و از لحاظ نرم‌افزارى شامل نرم‌افزارهاى كاربردى است كه نياز كاربران را براى ارتباط با سخت‌افزارهاى موجود در اين دستگاه مرتفع مى‌سازد.

وى مدعى شد: كلونايزر نخستين دستگاه همه‌كاره دنيا است كه تا يك ماه ديگر وارد بازار مى‌شود.

سامان‌پژوه در خصوص ديگر امكانات اين دستگاه گفت: ضبط برنامه‌هاى تلويزيونى، اجراى تمام واسطه‌هاى گرافيكى به زبان كاربر، اجراى تمام نرم‌افزارها با فرامين صوتى و همچنين تبديل متن‌هاى گرافيكى به متن‌هاى قابل ويرايش از جمله ديگر ويژگى‌هاى اين دستگاه مىباشد.
وى افزود: فاز اوليه اجراى اين پروژه که تا يک ماه آينده به بازار عرضه مى شود در كشور ايرلند در حال اجرا است و ظرف شش ماه آينده توليد قطعاتى از قبيل مودم، پرينتر، اسكنر و دوربين ديجيتال در داخل كشور آغاز خواهد شد.

وى در خصوص علت انتخاب نام غيرايرانى بر روى اين دستگاه گفت: اين دستگاه در ابتدا در ايرلند طراحى و كارهاى اصلى آن انجام شد و در آنجا نيز به آن نام ثبت شده است به همين دليل ترجيح داده شد كه نام آن تغيير داده نشود.

وى خاطرنشان كرد: وزن اين كامپيوتر 7 كيلوگرم است و تمام اجزاى آن در يك كيف قرار گرفته و قابليت جابه‌جايى دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا