تکنولوژی

ترک سل:‌بانک ملی در جريان اپراتور دوم همکاری نمی کند

آی تی ایران – ترك سل 173 ميليون و 368 هزار و155 يورو سهم خود را بابت حق ليسانس و سرمايه‌ى شركت ايران سل را روز چهارشنبه واريز و مدارك آن را براى مقامات وزارت ارتباطات ارسال كرد.

به گزارش بخش مطبوعاتى ترك‌ سل، «كنسرسيوم آسياى شرقى (ترك سل) برنده‌ى قانونى مناقصه‌ى اپراتور دوم تلفن همراه (ايران سل) به دنبال امضاى الحاقيه‌ى قرارداد ليسانس و اصلاحيه‌ى مشاركت‌نامه‌ى شركا و پذيرش 49 درصد سهام در هفته‌ى گذشته، 173 ميليون و 368 هزار و155 يورو سهم خود را بابت حق ليسانس و سرمايه‌ى شركت ايران سل روز چهارشنبه واريز و مدارك آن را براى مقامات وزارت ارتباطات ارسال كرد.

مقامات ترك سل به دنبال بهانه تراشى‌هاى بانك ملى و عدم همكارى اين بانك، اين رقم شامل 25 ميليون و 725 هزار يورو بابت سرمايه‌ى اوليه‌ى شركت ايران سل و 147 ميليون يورو بابت حق ليسانس را در بانك اچ.اس.بي.سى (hsbc) لندن واريز و طى نامه‌اى به وزارت ارتباطات واريز اين رقم اعلام شد.

علاوه بر تعهدنامه‌ى بانك مذكور، بانك دويچه‌ى آلمان، نيز طى نامه‌اى رسمى‌ و جداگانه به مقامات وزارت ارتباطات، اعتبار و سوابق مالى ترك سل را براى انجام تعهدات ايران سل تضمين و اعلام كرده است.

شركت ترك سل به موازات اين اقدامات و به منظور انجام اقدامات لازم در حال انجام و بازگشايى حسابى در بانك صادرات لندن در شرف تاسيس است و اين بانك نيز پشتيبانى تعهدات ترك سل را در سوم سپتامبر به مقامات وزارت ارتباطات اعلام نموده است.

شركت ترك سل هفته‌ى گذشته پس از امضاى الحاقيه‌ى قرارداد ليسانس و مشاركت‌نامه‌ى شركا از بانك ملى كتبا و حضورا خواسته بود كه شماره‌ى حساب ايجاد شده براى ايران سل را به آنان اعلام تا ترك سل مبالغ قانونى را واريز كند، اما بانك ملى از اين اعلام هر بار به بهانه‌اى طفره رفته و از همكارى با ترك سل خوددارى كردند.

اين در حالى بود كه مقامات ترك سل طى يك هفته با هماهنگى مسوولان وزارت ارتباطات با مقامات بانك ملى ملاقات مى‌كردند و ترك سل نيز كه با عدم اعلام بانك ملى براى معرفى حساب ايران سل مواجه شده بود، سهم خود را در بانك اچ.اس.بي.سى واريز و اين بانك علاوه بر نامه‌ى ترك سل نيز كتبا طى نامه‌اى به مقامات وزارت ارتباطات واريز پول را رسما اعلام كرده است.

بر اساس نامه‌ى رسمى ‌بانك مذكور و ترك سل به مقامات مخابرات ايران، اين ارقام با اعلام شمار‌ى حساب ايران سل و پرداخت سهم شركاى داخلى به حساب ايران سل و دستور مقامات وزارت ارتباطات به طور خودكار به حساب ايران سل واريز خواهد شد.

شايان ذكر است كه شركاى داخلى ترك‌سل هنوز پولى بابت حق ليسانس و سهم شركت در هيچ جا پرداخت و واريز نكرده‌اند و بانك ملى كه هنوز نقش او در اپراتور دوم (ايران سل) مشخص نيست مى‌گويد كه او پول را واريز كرده است.

مقامات بانك ملى از اعلام حسابى كه مدعى است در آن پول واريز كرده، خوددارى مى‌كند و به مقامات ترك سل گفته است اين پول در اختيار بانك است.

سوال اساسى مقامات ترك سل از دست اندركاران اين پروژه اين است كه چرا على‌رغم پيگيرى‌هاى آنان و اقدامات قانونى با اين شركت اين گونه عمل مى‌شود؟ و آيا شركت‌هاى داخلى پول خود را واريز كرده‌اند و اگر بانك ملى ايران اين پول را از طرف شركاى داخلى واريز كرده چرا از اعلام شماره‌ى حساب خوددارى مى‌كند و اگر در اين پروژه شريك است چرا قرارداد مشاركت و الحاقيه‌ى قرارداد ليسانس را امضا نكرده است و باز اگر شريك امين است چرا قرارداد آن را كه مى‌بايست با كليه‌ى شركا امضا مى‌شد در اختيار ترك سل قرار نمى‌دهد.

و در پايان آيا شركاى داخلى ايران سل تعهدات مالى خود را انجام داده و يا خواهند داد؟

مقامات شركت ترك سل با احترام كامل از مقامات كشور دوست و ملمان مى‌خواهند براى جلوگيرى از خسارات جبران‌ناپذير براى تمامى ‌طرف‌ها، با تصميم‌گيرى قاطع و قانونى يك بار براى هميشه تكليف اين پروژه را مشخص نمايند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا