تکنولوژی

ويندوز ويستا” كاربران را از “رى-استارت” شدنهاى متناوب خلاص مى‌كند

ایرنا – نگارش بعدى سيستم‌عامل “ويندوز” شركت مايكروسافت مجهز به فن‌آورى جديدى خواهد بود كه از “رى-استارت” شدنهاى پى در پى رايانه جلوگيرى كرده و پيش از هر “رى-استارت” نيز تمامى اطلاعات كاربر را ذخيره و نگهدارى مى‌كند.

به گزارش سايت اينترنتى “نيوز.كام”، فن‌آورى جديد با نام “فريز-دراى” (‪ (Freeze Dry‬در ويندوز جديد موسوم به “ويستا” سبب مى‌شود كه كاربران حتى پس از نصب نرم‌افزارهاى جديد نيز نيازى به “رى-استارت”(راه‌اندازى مجدد) رايانه خود نداشته باشند.

مسوولان مايكروسافت اعلام كردند “ويندوز ويستا” در هنگام به روز كردن و همچنين نصب نرم‌افزارهاى اصلاحى براى برنامه‌هاى كاربردى نيز نيازى به راه‌اندازى مجدد رايانه نخواهد داشت به طورى كه “ويستا” پس از دريافت نرم‌افزار اصلاحى ويژه يك برنامه، به صورت خودكار اطلاعات كاربرى را كه در حال استفاده از آن برنامه است ذخيره كرده، برنامه را بسته، اصلاحات را رى برنامه پياده كرده و مجددا برنامه را اجرا و راه‌اندازى مى‌كند.

هم‌اكنون نگارش فعلى “ويندوز” يعنى “ويندوز ايكس پى”، پس از نصب نرم‌افزارهاى اصلاحى، رايانه را به صورت خودكار “رى استارت” مى‌كند كه در اين حين ممكن است برخى اطلاعات ذخيره نشده كاربر از بين برود و مايكروسافت مشكل مذكور را در “ويندوز ويستا” برطرف كرده و نياز به “رى-استارت” شدنهاى پى در پى را بر طرف كرده‌است.

نسخه نهايى “ويندوز ويستا” كه هم‌اكنون نگارش آزمايشى و “بتا” از آن از سوى مايكروسافت ارائه شده تا پايان سال ‪ ۲۰۰۶‬به بازار خواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا