تکنولوژی

گوگل در پي 4ميليارد دلار سود خالص‌

دنیای اقتصاد – گردانندگان شركت گوگل در نظر دارند با وارد كردن بيش از 2/14ميليون سهام جديد در بازارهاي جهاني، بيش از 185/4ميليارد دلار را از آن خود كرده و تا 75درصد ميزان كلي سود خالص خود را افزايش دهند. به منظور دستيابي به سود اقتصادي بيشتر و تصاحب بازارهاي جهاني بورس، گوگل در نظر دارد كليه دارايي‌هاي خود در زمينه‌هاي تجاري و فناوري را افزايش دهد.

سخنگوي گوگل روز دوشنبه اعلام كرد: ممكن است در آينده نزديك شركت گوگل براي گرفتن مجوز توليد فناوري‌هاي جديد و عرضه امكانات بيشتر در مورد جست‌وجوي اينترنتي خود به پول بيشتري نياز پيدا كند.

به دنبال پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه موتور جست‌وجوي گوگل در ماه‌هاي اخير، جمعي از كارشناسان احتمال مي‌دهند كه مسوولين اين شركت به زودي خدمات VOIP نيز ارايه دهند.

خبرهاي منتشر شده حاكيست، دو شركت بزرگ eBay و ياهو كه از بزرگ‌ترين رقباي گوگل محسوب مي‌شوند، در هفته‌هاي گذشته با افزايش سرمايه‌گذاري‌هاي خود در كشورهاي هند و چين مشكلات عديده‌اي را براي بزرگ‌ترين موتور جست‌وجوي اينترنتي دنيا به وجود آورند.

گفته مي‌شود تنها شركت ياهو با پرداخت بيش از يك ميليارد دلار و خريد پايگاه اينترنتي Alibaba.com توانست شانس خود را براي پيشي گرفتن از گوگل به گونه‌اي قابل ملاحظه افزايش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا