تکنولوژی

ويروس رايانه‌اى جديد و سريع “زوتاب” در اينترنت شناسايى د

ایرنا – كارشناسان امينت رايانه‌اى در مورد ظهور ويروس اينترنتى جديدى هشدار مى‌دهند كه كاربران نگارشهاى مختلف سيستم‌عامل “ويندوز” را تهديد مى‌كند.

به گزارش سايت اينترنتى “سى‌نت نيوز.كام”، ويروس جديد با نام “زوتاب” (‪ (Zotob‬توسط شركت توليدكننده نرم‌افزارهاى ضد ويروس “ترند مايكرو” شناسايى شده و با استفاده از يك حفره امنيتى مشترك موجود در سيستم‌عاملهاى “ويندوز ‪ ،۹۸ ،۹۵‬ام‌يى، ان‌يى، ‪ ۲۰۰۰‬و ايكس‌پى” رايانه‌ها را هدف قرار مى‌دهد.

ويروس “زوتاب” از ايرادهاى امنيتى بهره مى‌گيرد كه شركت “مايكروسافت” چند روز قبل از شناسايى آنها در سيستم‌عال “ويندوز” خبر داده و نرم‌افزار اصلاح‌كننده آن را منتشر كرده بود.

اين ويروس رايانه‌اى فايلى به نام ‪ botzor.exe‬را در فولدر “ويندوز” كپى مى‌كند و با ايجاد تغييراتى در فايلهاى سيستم‌عامل “ويندوز”، ارتباط رايانه آلوده شده را با وب سايتهاى شركتهاى توليدكننده نرم‌افزارهاى ضد ويروس قطع كرده و مانع از كمك گرفتن كاربر از اين سايتها مى‌شود.

ويروس “زوتاب” به علاوه با اتصال به اينترنت امكان نفوذ به رايانه آلوده را براى نگارندگان ويروس و همچنين امكان آلوده شدن ساير رايانه‌هاى آسيب پذير موجود در يك شبكه را فراهم مى‌كند و سبب كند شدن و كاهش كارايى شبكه‌هاى رايانه‌اى مى‌شود.

شركت “مايكروسافت” روز سه‌شنبه هفته قبل يك نرم‌افزار اصلاحى(پچ) براى حفره امنيتى مورد استفاده از سوى اين ويروس منتشر كرد و هشدار داد كه كاربرانى كه اين پچ جديد را در رايانه خود نصب نكنند، در برابر حملات اينترنتى آسيب‌پذير خواهند بود.

شركت “ترند مايكرو” تاكنون صدها مورد آلودگى به ويروس “زوتاب” را در كشورهاى آمريكا و آلمان شناسايى كرده‌است.

به گفته كارشناسان، كاربران به منظور حفاظت رايانه‌هاى خود بايد جديدترين پچ‌هاى ارائه شده از سوى مايكروسافت را نصب كرده و نرم‌افزار ضد ويروس خود را همواره به روز نگاه دارند.

نوشته های مشابه

‫31 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا