تکنولوژی

بي.بي.سى به بلاگرهاى شخصى مجوز استفاده از برنامه‌هاى اين شبكه را داد

ایرنا – شبكه رسانه‌اى بي.بي.سى به پيروى از سه شركت بزرگ “گوگل” و “ياهو” و “آمازون” با انتشار يك نرم‌افزار به بازديدكنندگان از صفحات اينترنتى اين موسسه اجازه مى‌دهد برنامه‌هاى دلخواه را گزينش كنند و به صورت رايگان با برنامه‌هايى كه خود ساخته‌اند بازتركيب كنند.

تنها شرط استفاده از اين امكان جديد آن است كه افراد از آن براى مقاصد تجارى استفاده نكنند.

نرم افزار جديد در طرح موسوم به “‪ ) “Backstage BBC‬پشت صحنه بى‌بى سى) هفته گذشته در كنفرانسى در لندن ارايه شد.

نرم‌افزار جديد به افراد اجازه مى‌دهد از محتواى صفحات اينترنتى در صفحات وب خود استفاده كنند و دنبالكهايى را به صفحات بى‌بى‌سى روى صفحات خود معرفى كنند.

“بن مت كاف” رييس اين طرح از آن به عنوان يك خدمت عمومى در قرن بيست و يكم ياد كرده است.

بى‌بى‌سى همچنين چند طرح را براى توضيح اين نكته كه چگونه مى‌توان از امكان جديد بهره بردارى كرد بر روى صفحات اينترنتى خود قرار داده‌است.

به طور مثال بر اساس يكى از اي طرح‌ها افراد مى‌توانند با كمك گرفتن از اين نرم افزار به رانندگان خودرو و قطار اطلاعات تصويرى در مورد وضع ترافيك منطقه خود و ديگر مناطق ديگر ارايه دهند.

شركتهايى مانند ياهو، گوگل و آمازون پيشتر در همين زمينه اقداماتى را انجام داده‌اند و به صاحبان صفحات اينترنتى اجازه مى‌دهند اطلاعات روى صفحات اينترنتى اين شركتها را با دنبالكهايى بر روى صفحات خود نيز نمايش دهند يا صورتهاى ويرايش شده آن را در اين صفحات به بازديدكنندگان خود عرضه كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا