تکنولوژی

مرثيه اى بر الکامپ يازدهم با نگاهى به شعارهاى رئيس جمهور جديد

نام نویسنده: محمد ميثاقى – [email protected]

آی تی ایران – چند هفته پيش در نوشتارى در همين روزنامه مرثيه اى براى الکامپ يازدهم سرودم! و امروز با اتمام اين نمايشگاه متاسفانه بايد گفت همه ن چيز هايى که پيش بينى کرده بودم به تحقق پيوسته است

نمايشگاه يازدهم در هياهوى انتخابات نهم گم شد بى آن که کسى به تحليل جدى آن بپردازد و يا به ارزيابى آن اقدام کند.

همه در گير انتخابات بودند و در خمارى و يا شعف نتيجه حاصله و آن که باز شهيد شد و مظلوم باقى ماند چيزى نبود جز صنعت IT کشورمان ايران!

لجاجت مسئولان شرکت دولتى نمايشگاه ها باعث شد نمايشگاه در ظاهر با حضور بيش از 300 شرکت داخلى و خارجى برگزار شود اما هيچ کس نپرسيد با چه کيفيتى و با کدام شرکت ها؟ شرکت هاى داخلى سخت افزارى و يا نمايندگى هاى شرکت هاى خارجى که در ايران ثبت شده اند؟

توليد کنندگان نرم افزار يا کپى کنندگان سى دى هاى بدون رعايت قانون کپى رايت؟
انجمن هاى صنفى و تخصصى فعال در IT يا انجمن هاى خيريه و فروشندگان هداياى تبليغاتى؟

مطبوعات غير از خبر افتتاح نمايشگاه و حضور با تاخير وزير بازرگانى و اختتام بى سر و صداى آن بدون ارزيابى و بررسى نتايج حاصله و تعيين برترين هاى هر بخش و بى ارائه آمارى از بازديد کنندگان، چيز ديگرى ننوشتند. يعنى چيزى نبود تا بنويسند.

شرکت ها در کنار رضايت نسبى از نرخ اجاره غرفه ها اما از بازديد کننده کم و عدم وجود تبليغات مناسب و فعاليت هاى جانبى گلايه داشتند و از اين که ساير شرکت هاى فعال نيامده اند و مسئولانى براى بازديد قدم رنجه نکرده اند ناراضى بودند.

از اين دست مسائل بسيار است که بايد کم کم به آن ها پرداخت اما نکته مهم بى توجهى مسئولان عالى وزارت بازرگانى به صلاح و فلاح مملکت و قربانى نکردن آن به پاى سلايق شخصى عده اى خاص است!
نمايشگاه آبروى کشور و کارى ملى است. جاى منيت ها و خودخواهى ها نيست.

رئيس جمهور منتخب گفته است با حيف و ميل هاى بيت المال که ناشى از سو ء مديرت ها است و امکانات ملى را به هدر مى دهد مبارزه خواهد کرد.
گفته است کارها را به کاردانان خواهد سپرد و تمهيداتى خواهد انديشيد تا هر کس در جايگاه خود قرار گيرد.
گفته است از توان همه دلسوزان بهره خواهد گرفت و براى نهادهاى تخصصى ارزش ويژه اى قائل خواهد شد.

حال اين گوى و اين ميدان و مثالى از يک نوع سوء مديريت در گوشه اى از اين مملکت و بايد ديد چه برخوردى با اين گونه مسائل در سال هاى بعد خواهد شد و چه تدابيرى اتخاذ خواهد گرديد؟

نمايشگاه امسال عزتمندانه نبود. مايه مباهات هم نبود. با شکوه هم برگزار نشد و دودش به چشم صنعت ما و اقتصاد ملى ما فرو رفت.
اما نمايشگاه سال بعد اگر از کانال هاى تخصصى خود اجرا شود جاى اميدوارى دارد تا بخشى از عقب افتادگى سال جارى را بپوشاند و خلاء سوء مديرت امسال را پر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا