تکنولوژی

باقيمانده بودجه 10پروژه آزمايشگاهى دانشگاه‌ها پرداخت مى‌شود

دنياى اقتصاد- وزارت فناورى اطلاعات و ارتباطات تا پايان مرداد سال جارى بودجه فاز سوم پروژه راه‌اندازى آزمايشگاه تخصصى در ده دانشگاه را در صورت تاييد فازهاى قبلى پرداخت مى‌كند.

شفيعى معاون آموزشى وزير فناورى اطلاعات و ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بيان اين مطلب گفت: وزارت ICT در راستاى حمايت از دانشگاه‌ها براى تكميل تجهيزات و تربيت نيروى انسانى متخصص 200ميليون تومان اعتبار در چهار فاز مى‌پردازد كه تاكنون با بررسى تيم كارشناسى اين وزارت‌خانه پس از تاييد انجام تعهدات هر دانشگاه 150 تا 160ميليون تومان اختصاص يافته و مابقى بودجه تا پايان مرداد سال جارى پرداخت مى‌شود.

وى افزود: طبق تفاهمنامه وزارت ICT و وزارت علوم، تحقيقات و فناورى به دانشگاه‌هايى كه اقدام به راه‌اندازى دانشكده IT كنند 200ميليون تومان و به دانشگاه‌هايى كه رشته IT و ICT را به رشته‌هاى خود اضافه كنند 100ميليون تومان كمك مالى مى‌شود.

شفيعى در ادامه گفت: همچنين دانشگاه‌هايى كه اقدام به پذيرش دانشجو در مقطع، كارشناسى ارشد كنند از سوى وزارت ICT به ازاى هر دانشجو 2ميليون تومان دريافت مى‌كنند.

وى با اشاره به استقبال دانشگاه‌ها از راه‌اندازى دانشكده و رشته‌هاى IT گفت: تاكنون دانشگاه‌هاى خواجه‌نصير، دانشگاه تبريز، دانشگاه تهران، دانگاه اميركبير، دانشگاه صنعتى شريف، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه صنعتى شيراز و مركز تحصيلى تكميلى زنجان اقدام به راه‌اندازى رشته يا دانشكده IT كرده‌اند كه طبق مبالغ اعلام شده به آنها كمك مالى شده است.

وى همچنين گفت: دودرصد از بودجه تمامى شركت‌هاى زيرمجموعه وزارت ICT به حوزه پژوهش و فناورى IT اختصاص يافته است كه امسال 40ميليارد تومان به پروژه‌هاى پژوهشى اين بخش از محل اين بودجه واگذار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا