تکنولوژی

مشكل دسترسى آزاد به اطلاعات ناشى از تفسير نادرست در اجراى قانون است

ایرنا – “نصراله جهانگرد”، دبير شوراى عالى اطلاع رسانى گفت: در زمينه دسترسى آزاد به اطلاعات چالش وجود دارد كه در تمام كشورها به شكل‌هاى مختلفى است اما در كشور ما اين چالش به دليل مشكل تضمين قانونى نيست بلكه به دليل مشكل در تفسير اجراست.

وى در مصاحبه مطبوعاتى روز پايانى اجلاس جامعه جهانى اطلاعات منطقه آسيا- اقيانوسيه افزود: مجريان بخش‌هاى مختلف نسبت به شناخت و سليقه خود در اين زمينه اقدام مى‌كنند.

وى تلاش اجتماعى، مطبوعاتى وبخش‌هاى غير دلتى را فعال شدن احقاق حقوق اجتماعى عنوان كرد.

جهانگرد گفت: انتخاب ايران به عنوان برگزاركننده اجلاس جامعه جهانى اطلاعات منطقه آسيا-اقيانوسيه‌مهم بود،قطعنامه‌اى كه امروز صادر شد به همراه بيانيه تهران،سند رسمى براى اجلاس ‪ WSIS‬تونس بوده و در اجلاس سوم ژنو موثر خواهد بود.

وى‌اظهار داشت: همزمان با برگزارى اين اجلاس فعاليت‌هاى مشابهى در منطقه در حال انجام بود كه از آن جمله مى‌توان به برگزارى اجلاس‌هايى در كشورهاى كره و چين اشاره كرد.

وى ادامه داد: روز گذشته سه فعاليت موازى در اجلاس انجام شد و گزارش كشورها و ‪NGO‬هاى داخلى و خارجى ارايه شده و دو كارگاه نيز برگزار شد.

وى ادامه داد: همچنين كارگروه كارشناسى به بررسى مواد قطعنامه و بحث در مورد نظرات كشورها پرداخته و قطع نامه آسيا- اقيانوسيه تاييد نهايى شد و اعلاميه تهران نيز تهيه و جمع بندى نظرات انجام شد.

همچنين معاون اداره سازمان‌هاى تخصصى بين‌المللى وزارت امور خارجه گفت:
اجلاس‌هاى منطقه‌اى ‪ WSIS‬بخشى از ساختار اجلاس اصلى ‪ WSIS‬است كه كشورهاى هر منطقه در سطح جهانى مواضع خود را اعلام مى‌كنند.

“جواد صفايى” افزود : در برنامه عمل تمركز فعاليتها به طور واضح اعلام شد تا توجه به مكانيزم‌هاى اجرايى، جهت‌گيرى توسعه در ‪ WSIS‬براى استفاده از فناورى نجام شود.

وى با اشاره براينكه كشورهاى همسطح تعامل و همكاريشان پايين خواهد بود، ادامه داد: به دليل اينكه كشورهاى منطقه آسيا- اقيانوسيه در سطح‌هاى مختلفى قرار دارند، همكارى‌ها مى‌تواند بهتر باشد.

در كنفرانس ‪ WSIS‬تهران كه از روز دهم آغاز و تا دوازدهم خرداد ماه (امروز) ادامه داشت، ساخت جامعه اطلاعات در منطقه آسيا – اقيانوسيه و نحوه پيگيرى، اجراى راهبردها و فعاليت‌هاى ژنو ‪ ۲۰۰۳‬پيگيرى و به تصويب رسيد.

همچنين در اين كنفرانس پيشرفت‌هاى بين مرحله اول و دوم اجلاس سران جهان درباره جامعه اطلاعات، مساله حاكميت اينترنت، تجربيات مربوط به مكانيزم هاى مال ‪ ICT‬براى توسعه مورد بحث و بررسى قرار گرفت.

كنفرانس جامعه جهانى منطقه آسيا- اقيانوسيه در رابطه با مرحله دوم اجلاس ‪ WSIS‬به ميزبانى دولت ايران و با همكارى كميسيون اقتصادى اجتماعى سازمان ملل در منطقه آسيا-اقيانوسيه(‪ (UNESCAP‬برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا