تکنولوژی

دعوت دبيركل سازمان ملل از سيد محمد خاتمى براى شركت در دومين مرحله‌ى اجلاس جامعه‌ى اطلاعاتى

ایسنا – كوفى عنان“ دبيركل سازمان ملل متحد از سيد محمد خاتمى، رييس جمهور كشورمان براى شركت در مرحله‌ى دوم اجلاس جهانى جامعه‌ى اطلاعاتى كه در تونس برگزار مى‌شود، دعوت كرد.

به گزارش سرويس جامعه‌ى اطلاعاتى خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، متن نامه‌ى كوفى عنان كه از سوى وزارت امور خارجه به شوراى عالى اطلاع‌رسانى ارسال شده است به شرح زير است:

« عاليجناب

سيد محمد خاتمى

رييس جمهورى اسلامى ايران

مايلم توجه جناب عالى را به مرحله‌ى دوم اجلاس جامعه جهانى اطلاعاتى (WSIS) كه از 16 تا 18 نوامبر (برابر 26 تا 28 آبان ماه 1384) در تونس برگزار خواهد شد جلب نمايم.

اطمينان دارم تا كنون شما دعوتنامه‌اى از جناب آقاى زين‌العابدين بن على، رييس جمهور تونس دريافت داشته‌ايد. اين اجلاس توسط اتحاديه‌ى بين‌المللى مخابرات (ITU) و با حمايت نظام ملل متحد سازمان‌دهى شده است.

همانگونه كه مطلع هستيد اولين مرحله‌ى اجلاس در دسامبر 2003 در ژنو و با مشاركت تعداد بسيارى از سران دولت‌ها و كشورها، معاونان رييس جمهور و وزيران برگزار شد. همچنين يك مشاركت گسترده از سوى بخش خصوصى و جوامع مدنى در اين اجلاس وجود داشت. اعلاميه‌ى اصول و طرح اقدام مصوبه در ژنو، بنيان محكمى براى تلاش‌هاى پايدار و متمركز به منظور ايجاد يك جامعه‌ى اطلاعاتى واقعى جهانى، جامع و توسعه مدار بوجود آورد.

به منظور تحقق اهداف توسعه‌ى هزاره كه بر اساس اعلاميه‌ى هزاره كه در سپتامبر 2000 به تصويب رسيد، ما بايستى ظرفيت فناورى‌هاى اطلاعاتى و ارتباطى را به طور كامل و موثر به كار بگيريم. اجلاس سران در تونس كه بلافاصله بعد از اجلاس سطح بالاى مجمع عمومى (سازمان ملل متحد) در سپتامبر (2005) برگزار خواهد شد، به بازنگرى اجراى اعلاميه‌ى هزاره خواهد پرداخت.

ضرورى است كه فناورى‌هاى اطلاعاتى و ارتباطى به ارتقاى دستور كار گسترده حاصل از كنفرانس‌ها و اجلاس‌هاى عمده سران ملل متحد كمك نمايد.

با توجه به اهميت استراتژيك پيشبرد روند ابتكارى اجلاس سران جامعه‌ى اطلاعاتى (WSIS) در ژنو، من مايلم شما را تشويق نمايم در اجلاس سران تونس مشاركت نموده و ديدگاه‌ها و راهنمايى‌هاى خود را براى اقدامات آينده مطرح سازيد.

خواهشمند است احترامات فايقه‌ى مرا بپذيريد.

كوفى .ا. عنان»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا