تکنولوژی

سان تعداد كاركنان هندى خود را افزايش مى‌دهد

همكاران سيتم – سان مايكروسيستمز كه سازنده‌ى كامپيوترهاى شبكه و نرم‌افزارهاى مربوط به آن است، اعلام كرده كه طى دو تا سه سال آينده، تعداد كاركنان خود را در مركز مهندسى هند دو برابر كرده و به دو هزار نفر افزايش خواهد داد.

مقامات شركت سان مستقر در آمريكا كه مبلغ 1.9 ميليارد دلار را ساليانه بابت توسعه و تحقيقات صرف مى‌كنند، اعلام كرده‌اند كه مراكز مهندسى را در روسيه، چين، جمهورى چك و هند گسترش داده و رشد و توسعه را در آمريكا متوقف خواهند ساخت.

استفان پلتير، نايب رييس مهندسى جهانى در سان گفته است كه هند و چين از نظر توسعه‌ى نرم‌افزارهاى جديد و رشد اقتصادى و در نتيجه جلب مشتريان بيشتر، دو كشور مهم به شمار مى‌روند.

وى همچنين گفته است: «مى‌توان گفت كه تمامى محصولات نرم‌افزارى سان در هند توليد شده‌اند. كسب و كار در هند بسيار ارزان‌تر است، اما انتظار داريم كه طى پنج سال آينده، درآمدها افزايش يابند.»

تيم مهندسى آمريكا همچنان بزرگ‌ترين تيم سان محسوب مى‌شود، اما برنامه‌هاى فعلى اين شركت، توسعه‌ى مراكز R&D در بنگالور، پكن، سن پترزبورگ و پراگ است. مركز پكن، نصف وسعت مركز هند را دارد كه در حدود سه سال پيش تعداد كاركنان خود را به دويست نفر افزايش داده است.

خدمات تلفن‌هاى موبايل و صنايع بانكدارى هند به سرعت در حال رشد بوده و از جزو مشتريان ويژه‌ى سان به شمار مى‌روند.

منبع : CNET News

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا