تکنولوژی

بتاى ابزار جست‌وجوى جديد ياهو منتشر مى‌شود

همكاران سيستم – داد و ستد ميان ياهو و گوگل ادامه داشته و ياهو پس از آن كه گوگل تست سرويس جديدى را براى پيگردى فعاليت‌هاى وب افراد آغاز كرده، به انتشار نسخه‌ى بتايى از ابزار جست‌وجوى شخصى جديد خود مى‌پردازد. ابزار جديد ياهو كه My Web نام دارد، به كاربران امكان مى‌دهد تا صفحات وب خود را تشكيل داده، تبادل و ذخيره كنند.

ابزارهايى نيز براى افزودن يادداشت‌هايى به صفحات ذخيره شده و نيز براى ذخيره كردن لينك‌هايى به اين صفحات و تهيه كردن نسخه‌اى از محتويات آن‌ها ارايه مى‌گردد. My Search History به كاربران امكان مى‌هد تا تمامى صفحات و مطالب مورد جست‌وجوى خود در گذشته را مشاهده كنند.

با وجود آن كه ياهو لينكى براى جلوگيرى از مشاهده‌ى مجدد وب سايت‌هاى مورد جست‌و جو ارايه مى‌دهد، اين چنين دسترسى به فعاليت‌هاى وب شخصى باعث افزايش نگرانى‌ها شده است. هر صفحه‌ى ذخيره شده، خصوصى است، مگر آن كه در فولدرى عمومى قرار داده شود.

ياهو ابتدا ابزار جست‌وجوى شخصى خود را در اكتبر سال گذشته ارايه داده است. اين ابزار به افراد امكان مى‌دهد تا جست‌وجوهاى استانداردى را بر روى وب انجام دهند. لينك‌هاى جست‌وجو شده را مى‌توان در آرشيوى ذخيره كرده و سپس آن‌ها را با ساير افراد مبادله كرد.

ياهو و گول در حال توسعه‌ى قابليت‌هاى جست‌وجوى خود بوده و نسخه‌هاى بتايى از ابزارهاى خود را ارايه مى‌دهند تا در هر مرحله، يك گام از يكديگر جلوتر باشند.

منبع : NewsFactor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا