تکنولوژی

ميزان استفاده از ++C افزايش مى‌يابد

همكاران سيستم – آكسفورد، انگليس _ توليد كننده‌ى زبان برنامه‌نويسى C++ ادعا مى‌كند كه برنامه نويسان به سوى زبان C++ بازمى‌گردند.

Bjarne Stroustrup، كه در حال حاضر استاد دانشگاه A&M در تگزاس و توليد كننده‌ى زبان برنامه نويسى C++ است، طى مصاحبه‌اى در كنفرانس ACCU گفته است كه اين تصور و تفكر كه C++ مغلوب زبان‌هاى جديدى نظير جاوا و C# شده، اشتباه است.

وى گفته است: «C++ بيش از هر زمان ديگرى مورد استفاده است. در حال حاضر، بيش از سه ميليون برنامه نويس با زبان C++ به برنامه نويسى مشغول هستند. پروژه‌هاى بيشترى نيز با اين زبان در دست انجام هستند. تاكنون بسيارى از آموزش‌ها در رابطه با زبان جاوا بوده، اما آموزش C++ دوباره افزايش يافته است.» وى ادعا كرده است كه علت اصلى اين كه چرا افراد از ان زبان استفاده‌ى چندانى نمى‌كرده و با آن آشنايى نداشته‌اند، آن است كه تبليغاتى براى اين زبان انجام نشده است.

سان مايكروسيستمز، استفاده از جاوا را در برنامه‌ى Mars Rover آموزش داده است، اما Stroustrup ادعا مى‌كند كه سان به آموزش زبان C++ نيز پرداخته است. شركت تحليل‌گر Evans Data طبق بررسى‌هايى كه انجام داده متوجه شده است كه درصد برنامه نويسانى كه از C++ استفاده مى‌كنند، طى شش سال اخير به طور پيوسته كاهش داشته و از هفتاد و شش درصد در سال 1998 به چهل و شش درصد در پاييز 2004 نزول كرده است.

طبق اين بررسى‌ها همچنين مشخص شده كه استفاده از جاوا طى چند سال اخير كاهش يافته است. استاده از جاوا در آمريكاى شمالى، رفته رفته افزايش يافته و در سال‌هاى 2001 و 2002 به اوج خود رسيده است و پس از آن تاكنون به تدريج كاهش داشته است.

طبق بررسى اخيرى كه توسط Forrester Research صورت گرفته، زبان‌هاى برنامه نويسى C++، Microsoft Visual Basic و جاوا در بسيارى از شركت‌ها در سيستم‌هاى توليد آنان مورد استفاده قرار مى‌گيرد. در اين تحقيق كه درباره‌ى بيش از صد شركت صورت گرفته، مشخص شده است كه ميزان استفاده از زبان‌هاى C/C++، Visual Basic و جاوا در سيستم‌هاى توليد به ميزان پنجاه و نه، شصت و يك و شصت و شش درصد بوده است.

بررسى‌ها همچنين نشان داده‌اند كه زبان‌هاى جاوا و مايكروسافت نظير Visual Basic و C# زبان‌هاى اصلى مورد استفاده هستند

منبع : CNET News

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا