تکنولوژی

راه هايى آسان براى جلب مشتريان به سايت

نام نویسنده: Michael Corcoran

همکاران سيستم – تا چه قدر مايل­ايد به راز نوشتن تبليغاتى دست يابيد که مشتريان را به شدت جذب براده­هاى آهن به آهن­ربا به سايت شما جذب کند؟

پس به دقت متن زير را بخوانيد.

نوشتن چنين تبليغى تنها به اندکى دانش و ابتکار نياز دارد. هرکسى مي­تواند اين کار را انجام دهد، حتا شما!

اين کار به سادگى و با اجرا کردن دستورات زير امکان­پذير است. افراد زيادى در اينترنت وجود دارند که مي­توان از آن­ها يارى گرفت.از آن جمله مي­توان بهJoe Vitale، Jay Abraham،Cory Rudl،Mark Joyner اشاره کرد که از افراد سرشناس در نوشتن تبليغات هستند. در اينترنت گشتى بزنيد و دست­نوشته­هاى اين اشخاص را پيدا کنيد. در حالي­که تبليغات را مي­خوانيد از خود بپرسيد: «چه چيزى اين تبليغ را از ساير تبليغ­ها اين­چنين متمايز کرده است؟» اگر اين کار را ادامه دهيد، کليد جادويى موفقيت آن­ها را خواهيد يافت.

چيزى که در حين خواندن اين متن­ها با آن روبه­رو مي­شويد، ترفندى است که آن­ها براى فروش محصولات خود از آن استفاده مي­کنند. ترفند زيرکانه­ى آن­ها اين است…..

همه­ى آن­ها يک عنوان جذاب و گيرا دارند و به دنبال آن متنى مي­آيد که بيننده را به خواندن ادامه­ى متن ترغيب مي­کند. شما به هيچ وجه از خواندن ادامه آن منصرف نخواهيد شد. اين همان ترفند ساده اي­ است که آن­ها به کار مي­برند. ولى براى بار اول نوشتن چنين متنى کار چندان ساده­اى هم نيست.

نوشتن متنى که فروش شما را مثل آب شدن يخ در آفتاب گرم تابستان سرعت ببخشد، به کمى تمرين و اطلاعاتى درباره­ى طرز رفتار مردم نياز دارد. چند مورد از اين اطلاعات را به زودى براي­تان بازگو خواهم کرد.

چند دقيقه فکر کنيد، از بين سايت­ايى که به طور پراکنده و سريع آن­ها را مرور کرده­ايد چه تعداد نظرتان را به سرعت به خود جذب و شما را به خواندن مطالب ترغيب کرده است؟

پس هميشه قبل از اين­که سايتى را طراحى کنيد، به خاطر داشته باشيد که هرگز نماى ظاهرى سايت به تنهايى مشتري­ها را جذب نمي­کند، چون آن­ها ظاهر سايت را تنها وقتى دوست دارند که عبارات و کلمات شما آن­ها را قانع کند.

من در مورد تبليغات الکترونيکى ابتدا مبلغى را براى نوشتن يک تبليغ جذاب و گيرا هزينه مي­کنم و اگر چيزى باقى بماند براى طراحى گرافيکى سايت خرج مي­کنم.

آيا تا به حال با بسيارى از سايت­هاى زيبا روبه­رو نشده­ايد که حتا در فروش يکى از کالاهاى کوچک خود ناتوان هستند؟ فکر مي­کنيد چرا چنين اتفاقى مي­افتد؟ چون بيش­تر آن­ها فقط طراحان گرافيکى هستند و از نوشتن تبليغات چيزى سر در نمي­آورند.

کسانى که فکر مى کنند بعد از اين که سايت را روى اينترنت قرار دادند، ميليون­ها نفر به سمت آن هجوم مي­آورند، سخت در اشتباه هستند.آن­ها تجربه­ى سختى را پشت سر خواهند گذاشت و در نهايت خواهند فهميد که اشتباه بزرگى مرتکب شده اند!

ممکن است شخصى با اين توصيفات را بشناسيد و يا خودتان دچار چنين سرنوشتى شده باشيد، ولى نا اميد نباشيد هنوز فرصت براى جبران باقيست!

بهتر است ابتدا ياد بگيريد چه­گونه يک تبليغ گيرا و جذاب بنويسيد و در وقت و هزينه خود صرفه­جويى کنيد. من بسيار توصيه مي­کنم که ابتدا بر روى نوشتن تبليغ، تمرين کنيد. سپس پيش از اين­که پول خود را براى ثبت دامنه و اجاره­ى فضا، برنامه نويسى و طراحى آن خرج کنيد، آن را آزمايش کنيد و وقث و هزينه ارزشمند خود را بيش­تر از اين هدر ندهيد!

اکنون قبل از اين که وب سايت بعدى را طراحى کنيد، “ساختار” نوشتن يک تبليغ گيرا را توضيح مي­دهم:

روش نوشتن يک تبليغ گيرا براى سايت

با اين که پيش­تر نيز آن را توضيح دادم به خاطر اهميت آن دوباره يادآورى مي­کنم که بيش­تر نيروى خود را روى نوشتن تبليغ و نه طراحى گرافيکى سايت و زيبا نمودن آن صرف کنيد. به عبارت ديگر هرگز تصاوير و طراحى گرافيکى باعث برانگيختن تمايل مشتريان به خريد از سايت نمي­شود .

1. در عنوان تبليغ بايد اطلاعات بيشترى در اختيار مشتريان خود قرار دهيد.

تنها چند لحظه فرصت داريد تا توجه بازديدکنندگان را جلب کنيد و آن­ها را به خواندن ادامه­ى آن ترغيب کنيد. تيتر شما بايد در خواننده براى دانستن مطالب بيشتر، کشش ايحاد کند. عناوين داراى عبارات منفى به طرز باور نکردنى اين مقصود را برآورده مي­کنند. براى مثال:

عبارت منفيStop being internet marketing failure هر خريدار اينترنتى را به سمت خود جذب مى کند و يا جمله­ى Discover 10 vital things to do right now کمک مي­کند تا بيننده به خواندن بقيه متن ترغيب شود. با اين کار يک عبارت منفى به نتيجه مثبت مي­انجامد.

و يا اين نمونه “آيا تا به حال درباره­ى به دست آوردن دوباره­ى سرمايه خود فکر کرديد؟” که شما را به خواندن ادامه­ى آن هدايت مي­کند؟ شکى نيست که مردم به طور طبيعى با عنوان­هاى منفى به متن جذب مى شوند. چرا؟ چون بيش­تر مردم به همين شکل برنامه­ريزى شده­اند. چيزهايى مردم که به طور معمول به خاطر دارند، بيش­تر خاطرات منفى آن­هاست تا خاطرات مثبت. از عنوان­هاى منفى استفاده کنيد و به اين ترتيب افراد زيادى را به سمت خود جذب کنيد.

2. تا حد ممکن از به کار بردن حروف بزرگ و درشت پرهيز کنيد.

اين کار در خواندن پيام شما وقفه ايجاد مى کند و خواندن آن را کند مى کند. از حروف درشت براى تاکيد روى مطالب و از خط کشيدن زير کلمات براى تاکيد بيش­تر استفاده کنيد. عنوان را با کلماتى به اندازه­ى ساير کلمات آغاز کنيد.

3. متنى گيرا و جذاب بنويسيد.

مردم را مورد خطاب قرار دهيد و به گونه­اى بنويسيد که با اشتياق مطالب را دنبال کنند. براى شروع مي­توانيد از ساختار تبليغات يکى از اجناسى که آن را خريده­ايد استفاده کنيد.

4. مطالب خود را به صورت منسجم و مرتبط با يکديگر بنويسيد.

اگر اين نکته را رعايت نکنيد، مطمئن باشيد مشتريان زيادى را از دست خواهيد داد. ا نوشتن تبليغات طولانى نترسيد. اگر آن را به درستى تنظيم کنيد و بنويسيد، بينندگان تمام آن را خواهند خواند. اشتباه در اين­جاست که فکر کنيم تبليغ طولانى مانع موفقيت ماست. اگر آن را صحيح بنويسيد حتا يک تبليغ 10 صقحه­اى خيلى بهتر از يک تبليغ کوتاه عمل مي­کند.

5. تبليغات تمام محصولاتى را که مى خريد جمع آورى کنيد.

آن­ها را نگه­دارى کنيد و بعدها از آن استفاده کنيد. وقتى مي­خواهيد يک تبليغ بنويسيد، جملاتى از آن را که مناسب به نظر مي­رسد انتخاب کنيد و آن­ها را با نوشته­ى خودتان بياميزيد. برخى از کلمات جمله­ها را تغيير دهيد و دوباره آن را مرتب کنيد. در پايان يک نوشته­ى عالى و قوى خواهيد داشت!

6. هربار که کالا يا خدمتى را مي­فروشيد، از مشتريان خود بخواهيد که ميزان رضايت خود را از خريد در دفاتر شما ثبت کنند.

آن­ها را در تبليغات خود قرار دهيد. تاييد آن­ها براى موفقيت شما اهميت دارد و اعتبار قابل قبولى را براى شما به ارمغان مى آورد. تبليغ شما بدون توصيه و تاييد ديگران کامل نمى شود. حتا اگر در گرفتن تاييديه از مشتريان خود دچار مشکل هستيد، مي­توانيد در مقابل دريافت رضايت­نامه­، محصولات و خدمات خود را به رايگان در اختيار مشترى قرار دهيد.

7. يک نکته بسيار مهم؛ متن شما بايد بدون خطا باشد. حتا ممکن است وجود يک حرف يا کلمه­­ى اشتباه و يا متن ناتمام موجب شکست شما در فروش شود. متن خود را مختصر و بدون ابهام بنويسيد. اگر متن گنگ و نامفهوم باشد، به طور قطع خوانندگان و در نتيجه مشتريان زيادى را از دست خواهيد داد.

8. نوشتن يک متن تاثيرگذار و کارا با يک بار تلاش به ثمر نمى رسد.

متن خود را يک روز بنويسيد و روز بعد دوباره آن را بررسى کنيد. مي­بينيد که نياز به بازنويسى دارد. نوشتن و تکميل يک متن ممکن است 30 روز طول بکشد. اگر افزايش ميزان خوانندگان و در نتيجه خريداران را در نظر بگيريد، به اهميت صرف کردن وقت براى نوشتن اين متن پى مي­بريد.

بعد از اين مراحل شايد فکر کنيد که مي­توانيد يک متن عالى بنويسيد و فروش موفقى داشته باشيد.

البته هميشه چنين نيست. نکاتى ومجود دارد که بايد بدانيد تا صد در صد به موفقيت برسيد:

از دوستان خود بخواهيد تا متن شما را بررسى کنند.

به آن­ها بگوييد که هرگونه اشتباه نوشتارى، دستورى و يا ابهامى در جملات و عبارات و يا هر گونه اشکال ديگر که در آن مي­بينند به شما اطلاع دهند. از آن­ها بخواهيد که اين کار را با صداقت و دقت انجام دهند و سعى کنند چيزى را از قلم نيندازند. به آن­ها بگوييد اگر اشتباه­­تان را به شما بگويند، از آن­ها رنجيده خاطر نخواهيد شد و اين کار آن­ها براى شما چه­قدر ارزشمند است. اين روش کمک فوق­العاده­اى براى نوشتن يک مت عالى و گيراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا