تکنولوژی

شوراى عالى انفورماتيك‌ پروژه‌اى براى سال 84 ندارد

دنياى اقتصاد – هيچ پروژه جديدى در شوراى عالى انفورماتيك براى سال 84 تعريف نشده است و اين شورا قصد ادامه و پيگيرى پروژه‌هاى سال‌هاى گذشته خود را دارد.

يوسفى معاون فنى دبيرخانه شوراى عالى انفورماتيك در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بيان اين مطلب گفت: طرح رتبه بندى شركت‌هاى انفورماتيكى و نظام صنفى رايانه‌اى دو پروژه شورا در سال گذشته بوده است كه اجرا و پياده‌سازى كامل آنها از برنامه‌هاى اين شورا در سال جارى به شمار مى‌روند.

به گفته يوسفى پروژه نظام صنفى رايانه‌اى در سال گذشته در 8 استان كشور اجرا شد و در اين استان‌ها نظام صنفى رايانه‌اى تشكيل شد و در اواخر سال گذشته مقدمات تشكيل اين نظام در استان تهران فراهم شد و در سال جديد اين نظام در تهران و ساير استان‌هاى متقاضى و داراى شرايط استقرار كامل مى‌يابد.

همچنين به گفته وى طرح رتبه‌بندى شركت‌هاى انفورماتيكى در سال جارى اجرا مى‌شود و مولفه سنجش رضايت مشترى كه در اين رتبه‌بندى تاثيرگذار است توسط اين شورا در قالب پروژه‌اى تعريف خواهد شد تا اين مولفه تبديل به مولفه كمى شود زيرا اكنون رته‌بندى بدون در نظر گرفتن اين مولفه صورت گرفته است.

وى در خصوص همكارى با بخش خصوصى نيز گفت: پروژه لينوكس فارسى كه در چند سال گذشته به بخش خصوصى واگذار شده است هنوز تكميل نشده است.

وى در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص نتيجه عملكرد شورا در سال گذشته گفت: اعضاى شورا هنوز گزارش از پروژه‌هاى سال گذشته و نتايج آنها اعلام نكرده‌اند و قرار بوده تالار جلسه شورا در هفته گذشته آن را ارائه كنند اما اين جلسه به دليل حضور نيافتن برخى اعضا تشكيل نشد.

يوسفى افزود: جلسه شورا در هفته آينده تشكيل مى‌شود و در آن رئوس عملكرد سال جارى شورا و گزارش عملكرد سال گذشته اعلام مى‌شود.همچنين يكى از مسوولان شوراى عالى انفورماتيك در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص نتيجه عملكرد شورا در سال گذشته و پروژه‌هاى آتى اين شورا در حوزه فناورى اطلاعات گفت: در حوزه فناورى اطلاعات اخبار و اطلاعات بهتر و جذاب‌ترى وجود دارد و شما به عنوان يك خبرنگار به جاى پيگيرى مسائل شورا بهتر است به دنبال آنها برويد.
يب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا