تکنولوژی

يک کلاهبردار اينترنتی دستگير شد

آی تی ایران – ماموران پليس منطقه Edgecombe County پس از دو ماه صرف وقت وتلاش پيگير موفق يافتن مردى شدند که با ترتيب دادن يک کلاهبردارى اينترنتى توانسته بود هزاران دلار وجه نقد را از برخى کاربران اينترنت دريافت نمايد.

به گزارش دفتر اطلاع فناورى اطلاعات موسسه تحقيقات و توسعه ناجا((e-police (ئى پليس) از rockymounttelegram.com وينسنت کارى مور 33 ساله از دسامبر تا اکتبر سال 2004 با طرح اين ادعاى دروغ که با سايت مشهور مزايده آنلاين ebay در ارتباط است توانسته بود مبالغ قابل توجهى را از علاقمندان به خريدهاى آنلاين اخذ نمايد.

تعقيب اين پرونده پس از آن شروع شد که در نوامبر سال گذشته ميلادى مقامات پليس محلى با ادعاى مردى مواجه شدند که مى گفت براى خريد تجهيزات ماهيگيرى سفارشى را به سايت ebay ارسال کرده است و بدين منظور مبلغى را به آدرسى در منطقه Rocky Moun پست نموده است. اما در مقابل هرگز تجهيزات مورد نياز خود را دريافت ننموده است.

بنا بر اعلام پليس با توجه به انکه اين مرد آدرس واقعى خود را اعلام کرده بود نيروهاى پليس توانستند وى را پس از مدتى تحقيق و بررسى دستگير نمايند.

تحقيقات پليس نشان مى دهد که وى تا کنون 12 نفر از ساکنان ايالات مختلف آمريکا را که قصد خريد اينترنتى از سايت ebay را داشته اند به همين شيوه فريب داده است. گفته مى شود که رقم کل کلاهبردارى اين فرد بالغ بر 20 هزار دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا