تکنولوژی

بحث تحریم های اینترنتی در اجلاس جامعه اطلاعاتی مطرح شد

آي تی ايران – در نخستين اقدام برای مطرح شدن بحث تحريم های اينترنتی در مجامع بين المللی خلاصه گزارشی از اقدامات اخير بر عليه کاربران و رسانه های ايرانی در کميته رسانه های اجلاس مقدماتی جامعه اطلاعاتی توزيع و قرائت شد.

در این متن که باامضای روزنامه نگاران ایرانی توزیع شده با اشاره به برخی محدودیت ها علیه کاربران و رسانه های ایرانی توسط شرکتهای آمریکایی و سیاست های دوگانه برای برخورد با فیلترینگ تاکید شده است که محدود سازی و تحریم کاربران انتهایی به هیچ وجه با اسناد جامعه اطلاعاتی منطبق نیست.

مرتبط:

مجموعه اخبرا و گزارش های مربوط به مرحله دوم مقدماتی اجلاس جامعه اطلاعاتی

همچنین این متن تاکید می کند که کشورها باید راههای بهتری رابرای بیان اهداف سیاسی خود پیدا کنند و نباید دسترسی به اطلاعات را با استناد به قوانین تحریم محدود کنند.

همچنین این متن با اشاره به پشتیبانی از فعالیت های رسانه ای و تبادل اطلاعات روی وب برای تمام کشورها از همه کشورها را تشویق می کند تا به اصول مندرج در اعلامیه اصول جامعه اطلاعاتی احترام بگذارند و از رسانه ها نیز درخواست شده به مقابله با تحریم های اینترنتی برخیزند.

به گفته یکی از روزنامه نگاران ایرانی حاضر در این جلسه این متن در کارگروه رسانه های بخش جامعه بمدنی که اعضای آن روزنامه نگاران و خبرنگاران سراسر جهان هستند خوانده شد، نامه اعتراض هر قدر که تاثیر باشد دست کم 40 روزنامه نگاری که در جلسه بودند از موضوع تحریم ها مطلع شدند.

همچنین رييس كنگويي جلسه از روزنامه نگاران ايراني خواست اين اعتراض را در مجامع ديگر به طور جدي پيگيري كنند.

علی رغم این که بحث تحریم های اینترنتی توسط روزنامه نگاران ایرانی و به شکل غیر رسمی در اجلاس جامعه اطلاعاتی ارایه شد اما گفت وگوهایی میان هیات ایرانی حاضر در اجلاس در جریان است تا این بحث به طور رسمی نیز به اجلاس ارایه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا