تکنولوژی

فيلترشدن سايت ميكروسافت

نام نویسنده: محمد آزادی – www.sma-soft.com

آی تی ایران – همانطور كه مى دانيد حدود 2 سال از آغاز سياست هاى فيلترينگ و مسدود سازى سايتهاى اينترنتى مى‌گذرد.

اين امر كه در اصل به گفته ى آمران آن، مسدود كردن ساتهاى غيراخلاقى و خلاف عفت عمومى بوده، هم اكنون به سايتهاى مفيد و داراى اطلاعات ارزشمند نيز سرايت كرده است. به طورى كه در يكى از ISP هاى معروف شهر تهران، سايت شركت بزرگ ميكروسافت www.microsoft.com فيلتر شده است !! و دليل آن هم ويروس MyDoom ذكر شده است. و هنگام باز كردن سايت ميكروسافت پيام زير براى كاربران به نمايش مى آيد:

مشترك گرامى
دسترسى مستقيم به سايت www.microsoft.com به دليل ويروس MyDoom بسته شده است

اين در حالى است كه ويروس MyDoom ويروسى بود كه حدود 2 سال پيش يعنى سال 2003 ميلادى كشف شده و كمى بعد نيز نابود گرديد.

و اين كه وجود اي ويروس، به هيچ عنوان دليلى بر فيلتر كردن سايت ميكروسافت نمى باشد. زيرا ميكروسافت هميشه به روز بوده و از آخرين ابزارها و اصلاحيه هاى امنيتى استفاده مى كند و همچنين اصلاحيه هاى امنيتى (Security Patch) خود را به طور رايگان در اختيار كاربران قرار مى دهد. لذا هيچ گاه بازديد از سايت ميكروسافت و دريافت برنامه هاى آن، باعث ويروسى شدن و يا آسيب رسيدن به سيستم هاى كامپيوترى نمى‌شود.

آن هم ويروسى كه 2 سال از نابودى آن مى گذرد!

و دارندگان اين ISP، ويروس MyDoom را تنها بهانه اى براى فيلتر كردن اين سايت ارزشمند قرار داده‌اند. كه دليل آن نيز مشخص نيست.

البته چندى پيش بخش هايى از سايت ياهو www.yahoo.com مانند تبليغات آن فيلتر شده بود؛ اما چون تبليغات سايت ياهو در ايران مشترى ندارد، ضررى متوجه كاربران نمى شود.
اما واقعا جاى سوال است كه سايت ميكروسافت ديگر براى چه بايد فيلتر شود ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا