تکنولوژی

پرفروش‌ترين مانيتورهاى بازار كامپيوتر ايران

دنیای اقتصاد – دنياى اقتصاد- مانيتور يكى از اصلى‌ترين اجزاى يك سيستم كامپيوترى است كه 5/2برابر ساير اجزا داراى طول عمر است و به عنوان پرفروش‌ترين قطعه كامپيوترى بين 20 تا 30درصد بازار فروش هر فروشگاه يا شركت‌هاى فروش سيستم را به خود اختصاص داده است. چنانچه در طول سال در حدود يك ميليون و 200هزار مانيتور به فروش مى‌رسد كه با قيمت متوسط 145هزارتومان داراى بازارى به ارزش 174ميليارد تومان در كشور است.

براى انتخاب يك مانيتور مناسب در ميان صدها مدل و نام مختلف بهتر است ابتدا به طراحى سپس به كيفيت و در آخر به قيمت آن توجه كرد همچنين به سايز قابل نمايش در مانيتور، وضوح تصوير، كيفيت تصوير و رنگ‌ها، تفكيك پذيرى و گارانتى آن به عنوان مهم‌ترين عوامل توجه كرد.

هم اكنون در بازار ايران و به طور كلى آسيا مانيتورهاى سه شركت صاحب نام LG، SAMSUNG، HANSOL به فروش مى‌رسند كه هر سه با توليد مانيتورهاى جديد با قيمت مناسب‌تر نسبت به ديگرى در حال رقابت در بازار هستند. به گفته منوچهر آقازاده از همراه سيستم تهران مانيتورهاى ال‌جى مونتاژ شده توسط شركت مادايران به دليل تبليغات گسترده و نفوذ در ادارات دولتى رتبه نخست را در بازار فروش كشور دارد و سپس مانيتورهاى هانسول مونتاژ شركت سيمآوا به دليل كيفيت بهتر و مناسب براى يك سيستم حرفه‌اى رتبه دوم فروش را و مانتيورهاى سامسونگ مونتاژ شركت سام سرويس با تصوير بهتر و وضوح بيشتر رتبه سوم را در بازار فروش به خود اختصاص داده‌اند اما در رده‌بندى از لحاظ كيفيت، مانيتورهاى هانسول در صدر قرار گرفته و سپس سامسونگ و ال جى در اين رده جاى مى‌گيرند.

ديگر مانيتورها مانند acer، benq و pars به دلايلى از جمله كيفيت و قيمت نتوانسته‌اند در بازار رقابت جايگاه چشمگيرى داشته باشند و مانتيورهاى sony نيز كه از لحاظ كيفيت قابل رقابت با مانيتورهاى ديگر است به دليل قيمت بالا در بازار فروش چندانى ندارد.

مانيتورهاى سامسونگ مدل 1793DFX، هانسول مدل 730D و ال‌جى F700P سه مانيتور CRT، 17 اينچ و فلت هستند كه در بازار در حال رقابت با يكديگرند.

همچنين در مانتيورهاى LCD، 15 اينچ و فلت، هانسول مدل 550 H (پر فروش‌ترين مانتيور سال 2003) با مانيتورهاى ال جى مدل 505TF و سامسونگ 1530V در حال رقابت هستند.

در اين ميان مانتيورهاى هانسول داراى وضوح تصوير بيشترى(1200x1600px) نسبت به سامسونگ و ال جى است و براى كسانى كه كارهاى گرافيكى انجام مى‌دهند مناسب‌تر است و از طرفى نيز مانيتورهايى كه با نام فلت به فروش مى‌رسند بايد داراى صفحه بيرونى تخت و صفحه داخلى تخ باشند اما تنها ال جى است كه صفحه آن از داخل و خارج مسطح است و مانيتور‌هاى هانسول و سامسونگ داراى صفحه خارجى تخت و صفحه داخلى با كمى تحدب هستند.

داشتن پورت usb و اسپيكر از قابليت‌هاى جديد مانيتورها به شمار مى‌روند كه موجب كاهش فضاى سيستم كامپيوترى است كه هانسول در مانيتورهاى خود توجه بيشترى به اين قابليت كرده است.

از لحاظ گارانتى و خدمات پس از فروش هرسه نام مطرح مانيتورهاى خود را با دو سال گارانتى عرضه مى‌كنند و از لحاظ قيمت نيز مانيتورهاى هانسول با اختلاف بين 15تا 25هزار تومان گرانتر از مانيتورهاى سامسونگ و ال‌جى به فروش مى‌رسند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مقایسه اپل آیفون SE 2020 با شیائومی می نوت 10 و سامسونگ گلکسی A71

    قیمت وب کم شیائومی – خرید ارزان و مقایسه مشخصات انواع وبکم xiaomi

    شیائومی 12 به دوربین سه‌گانه‌ی پشتی در گوشه سمت چپ مجهز خواهد شد

    مقایسه پاور بانک شیائومی ردمی PB200LZM با ظرفیت 20000 میلی‌آمپر ساعت با شیائومی می پاور بانک 3 PLM18ZM با ظرفیت 20000 میلی‌آمپر ساعت

    سوالات و پاسخ‌ های مرتبط با گوشی ردمی K40 شیائومی – Xiaomi Redmi K40

    قیمت گوشی پوکو X4 شیائومی نسخه NFC | Xiaomi Poco X4 NFC

    firas.ir/%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا