تکنولوژی

آی تی می تواند تا ۹۰ درصد ترافیک تهران را کاهش دهد

ایلنا – مشاور وزير مسكن، اعلام كرد: بهترين راه كاهش ترافيك تهران و ديگر كلان شهرها، راه‌‏اندازى سيستم IT در كشور است.

آيتى, مشاور وزير مسكن، در گفت و گو با ايلنا, گفت: 90 درصد سفرهاى درون شهرى براى انجام كارهاى ادارى است و تنها 10 درصد آنها براى تفريح و فراغت است.

وى افزود: روش جلوگيرى از توليد خودرو در كشور براى كاهش ترافيك راه‌‏حل مناسبى نيست و در واقع اين روش در كشورهاى اروپايى نيز جواب نداده است.

به گفته آيتى, جلوگيرى از توليد خودرو در كشور، روشى غيرعملى است و بايد راه حل‌‏هاى بهترى جستجو كنيم.

وى تصريح كرد: يكى از راه‌‏هاى كاهش ترافيك تغيير كاربرى و تغيير تراكم در مناطق مختلف شهر است كه اين كار، باعث كاهش 50 درصدى ترافيك خواهد شد.

مشاور وزير مسكن، با اشاره به راه‌‏حل راه‌‏اندازى سيستم IT در كشور، گفت: موضوع راه‌‏اندازى سيستم IT‌‏ براى كنترل و كاهش ترافيك بحث هزاره سوم است و بيشتر پست مدرنيست‌‏ها روى اين سيستم تاكيد دارند.

وى خاطر نشان كرد: ايجاد شبكه IT دركلان شهرها ترافيك و مسافرت‌‏هاى درون شهرى را 90 درصد كاهش مى‌‏دهد.

به گفته آيتى, اگر بخشى از هزينه‌‏هاى مربوط به ترافيك, تامين سوخت, هزينه‌‏هاى درمان ناراحتى‌‏هاى اعصاب و روان همهريان بر اثر ترافيك را صرف راه‌‏اندازى IT‌‏ كنيم در يك برنامه ميان مدت مى‌‏توانيم ترافيك را تا حد خوبى كاهش دهيم.

وى يادآور شد: بيشتر سوخت‌‏هاى درون شهرى مردم براى انجام كارهاى ادارى, خريد مايحتاج مراسلات پستى و پرداخت‌‏هاى بانكى صورت مى‌‏گيرد كه با راه‌‏اندازى سيستم IT مى‌‏توانيم اين سفرها را در حد زيادى كاهش دهيم.

مشاور وزير مسكن معتقد است؛ اگر مجلس و دولت به كمك شركت‌‏هاى خصوصى و كمپانى‌‏هاى انفورماتيك يك برنامه‌‏ريزى جامع براى ايجاد شبكه IT در سطح كشور كنند؛ هم ترافيك كلان شهرها كاهش مى‌‏يابد و هم صرفه‌‏جويى نجومى در بودجه‌‏هاى دولت مى‌‏شود.
وى افزود: مردم مى‌‏توانند با استفاده از شبكه IT تمام كارهاى ادارى خود را در منزل يا محل كار انجام دهند و نيازى به استفاده از وسايل نقليه نداشته باشند.

آيتى با اشاره به اينكه طرح مذكور باعث كاهش آلودگى‌‏هاى صوتى و محيط زيست نيز مى‌‏شود؛ گفت: در اين صورت مردم مى‌‏توانند براى استراحت و دور شدن از ناراحتى‌‏هاى عصبى به تفريح بروند و از وسايل نقليه شخصى هم استفاده كنند.

وى تصريح كرد: با اين سيستم نه تنها نيازى به متوقف كردن توليد خودرو نيست؛ بلكه مى‌‏توانيم از شركت‌‏هاى توليد خودرو حمايت كنيم و آنها را توسعه نيز بدهيم.

مشاور وزير مسكن، جلوگيرى از افزايش توليد خودرو را يك بحث ضد فنآورى و تكنولوژى خواند و راه‌‏اندازى سيستم IT را تنها راه كاهش ترافيك عنوان كرد.

نوشته های مشابه

‫71 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا