تکنولوژی

آيا گوگل E-Mail هاى شما را مى خواند؟

eMarketingway.ir – آيا گوگل E-Mail هاى شما را مى خواند؟ در جواب اين سوال بايد از شما سوال کنم، تصور شما از گوگل چيست؟
اگر فکر مى کنيد که گوگل يک تشکيلات بزرگ با تعداد زيادى کارمند است که به خواندن نامه هاى الکترونيکى شما مشغولند، جواب “منفى” است. آنها نامه هاى شمارا نمى خوانند. اما اگر گوگل را شبکه اى از سرورهاى اينترنتى و سخت افزارهاى کامپيوترى بدانيد، “بله ” آنها نامه هاى شما را مى خوانند.
بگذاريد بيشتر توضيح دهم.

من شخصاً مشترک GMail هستم و به هيچ مشکلى در آن برخورد نکرده ام. چندين سايت دارم که از امکانات جستجوى گوگل استفاده مى کنند و از ابزارهاى مختف گوگل در تبليغات و کسب درآمد استفاده فراوانى کرده ام.

شما تبليغاتى در سمت راست صفحه هاى نتايج حاصل از جستجو مشاهده مى کنيد که متناسب با موضوع جستجو هستند و براى ارائه اين تبليغات پول پرداخت مى شود.

مثلاً : اگر شما در جستجوى خود به يکى از سايتهاى من وارد شده باشيد و روى يکى از اين تبليغات کليک کنيد به خاطر نمايش اين آگهى مبلغى به حساب سايت من واريز مى شود.

تبليغات GMail نيز به همين صورت هستند و مربوط به موضوعاتى هستند که در E-Mail هاى شما وجود دارد.

قبل از اين من عضو Yahoo و Hotmail نيز بوده ام. اين سرويس ها رايگان است اما تبليغات مزاحمى که خودبخود ظاهر مى شوند، تابلوهاى تبليغاتى (Banner هائى) که همه جا حضور دارند يا نامه هاى تبليغاتى که دائماً براى من ارسال مى شد، راههاى تامين درآمد اين سرويس دهنده ها مى باشد.

GMail نيز مانند ديگر سرويس دهنده ها از چنين راهکارهائى استفاده مى نمايد با اين تفاوت که آنها نامه هاى رسيده شما را اسکن مى کنند و کلمات کليدى آنها را بدست مى آورند و تبليغاتى در زمينه هاى مورد علاقه شما برايتان ارسال مى کنند، همانگونه که سايتها را براى پيدا کردن کلمات کليدى و رتبه بندى در موتور جستجو اسکن مى کنند.

به نظر من مخالفين گوگل و طرفداران حفظ حريم خصوصى وقت خود را تلف مى کنند، زيرا هيچ اشکالى در اين روش وجود ندارد، خصوصاً از زمانى که گوگل تمام استراتژيها و روش کار خود را به روشنى ارائه داده است. شما نيز با مراجعه به صفحه GMail و لينک “مسائل مربوط به حريم خصوصى” مى توانيد مطالب زيادى در اين مورد مشاهده کنيد.

بايد نسبت به شرکتهائى خشمگين باشيم که اطلاعات خصوصى ما را به خاطر منافع اندک خود مى فروشند.

باتمام اين اوصاف اگر باز هم از اسکن شدن نامه هايتان توسط کامپيوترها و روش GMail ناراضى هستيد، در اين سرويس مشترک نشويد! حق انتخاب با شما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا