تکنولوژی

شورای عالی انفورماتیک: بودجه لینوکس را تا آخر سال می پردازیم

دنياى اقتصاد- بودجه پروژه لينوكس فارسى كه يك سال و نيم است به دليل تاخير بودجه از پيشرفت بازمانده تا پايان سال جارى بودجه خود را از شوراى عالى انفورماتيك دريافت مى‌كند.

دكتر سپهرى‌راد دبير شوراى عالى انفورماتيك در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص تاخير در پرداخت اين بودجه گفت: مشكلاتى در خارج از شوراى عالى انفورماتيك براى تخصيص بودجه به اين پروژه وجود دارد و اميدواريم اين مشكلات در سازمان مديريت و برنامه‌ريزى كشور حل شده و اين سازمان براى تخصيص بودجه به اين پروژ تصميم‌هاى لازم را بگيرد.

وى افزود: بودجه اين پروژه تا پايان امسال پرداخت مى‌شود و اين شورا براى انجام تعهدات خود در حال پيگيرى اين مساله است.

سپهرى‌راد در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنى بر اينكه مدت زمان اين پروژه سه سال و در سه مرحله تعريف شده است و از سويى نيز به گفته مدير اين پروژه، تنها 40 درصد از پروژه از سال 81 تاكنون به انجام رسيده است، اين مساله را تكذيب كرد و گفت: زمانى براى اين پروژه تعريف نشده و پروژه بر اساس يك طرح اوليه از ابتدا تا كنون ادامه يافته و مطابق با برنامه پروژه‌هاى اين طرح انجام گرفته است و بر اساس پيشرفت كار و تجربه‌هايى كه در حين انجم پروژه به دست مى‌آيد در طرح و برنامه پروژه تجديد نظر مى‌شود كه بدين ترتيب پروژه تا چندين سال ديگر هم ادامه خواهد داشت.

سپهرى راد افزود: هم‌اكنون نيز اين پروژه متوقف نشده زيرا در سال 82 با ارائه بودجه پروژه‌هايى كه براى فارسى سازى لينوكس تعريف شده بود به عقد قرارداد و اجرا رسانده شده است و در سال‌جارى اين پروژه ها با نظارت مركز IT شريف در حال اجرا است.

اين در حاليست كه محمد خوانسارى مدير اين پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: اين مركز در حال انجام و پيگيرى پروژه‌هاى تعريف شده در سال گذشته است اما مشكلى كه عدم تخصيص بودجه امسال ايجاد كرده موجب شده تا اين ركز نتواند پروژه‌هاى جديد تعريف شده را به عقد قرارداد برساند و اين مساله موجب تاخير در اجراى پروژه است.

وى افزود: تاخير در دريافت اعتبارات سال 82 نيز موجب 7 ماه تاخير در اجراى پروژه‌هاى امسال شد و تاخير در بودجه امسال نيز موجب مى‌شود تا پروژه‌هايى كه براى سال آينده بايد انجام بپذيرند با تاخير اجرا شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا