تکنولوژی

جريمه های سنگين برای مبارزه با نرم افزارهای جاسوسی در کاليفرنيا

مشورت همکاران – سازندگان برنامه‌هاى كامپيوترى كه به صورت پنهانى در مورد فعاليت‌هايى كه افراد با كامپيوترهاى شخصى و خانگى خود انجام مى‌دهند، جاسوسى مى‌كنند، با جريمه‌هاى سنگينى در كاليفرنيا مواجه خواهند شد.

از تاريخ اول ژانويه، قانون جديدى صادر و منتشر شده است كه كاربران كامپيوتر را در برابر نرم‌افزارهاى جاسوسى حمايت و پشتيبانى مى‌كند.

اين قانون جديد كه توسط فرماندار كاليفرنيا، آرنولد شوارتزينگر تأييد و تصويب شده است، براى حمايت و پشتيبانى از امنيت افراد در برابر حملات و اقدمات هكرها طراحى گشته و به آن‌ها در پشتيبانى از اطلاعات شخصى خود كمك مى‌كند.

از نظر متخصصان كامپيوتر، نرم‌افزار جاسوسى يكى از تهديدهاى امنيتى است كه كاربران كامپيوترهاى شخصى در سال جديد با آن مواجه خواهند بود. اين نرم‌افزار، خود را درون كامپيوترها جاسازى كرده و مى‌تواند ميزان وسيعى از اطلاعات را جمع آورى كند.

نرم‌افزار جاسوسى اين قابليت را دارد كه به داده‌هاى شخصى مانند رمزهاى عبور، اطلاعات login كردن و شماره‌هاى كارت‌هاى اعتبارى دستبرد زند. اين گونه برنامه‌ها آنقدر پيچيده هستند كه به طور دائم تغيير يافته و از بين بردن آن‌ها امرى دشوار مى‌شود.

گونه‌اى از نرم‌افزار جاسوسى با عنوان نرم‌افزار تبليغاتى شناخته مى‌شود و قابليتى دارد كه مى‌تواند اطلاعات را از روى كامپيوترهاى كاربران، هنگامى كه در حال جست‌وجو و گردش در وب سايت‌ها هستند، جمع آورى كنند. اين نرم‌افزار موجب بمباران شدن افراد توسط تبليغات پاپ_آپ مى‌گردد كه بستن پنجره‌هاى اينگونه تبليغات كارى بسيار دشوار است.

قانون پشتيبانى از مصرف كنندگان در برابر نرم‌افزار جاسوسى، از نصب نرم‌افزارى كه كنترل كامپيوترهاى ديگر را در اختيار مى‌گيرد، جلوگيرى مى‌كند.

اين قانون همچنين نيازمند آن است كه شركت‌ها و وب سايت‌ها مشخص كنند كه آيا سيستم‌هاى آن‌ها نرم‌افزار جاسوسى را نصب خواهد كرد و يا خير. مصرف كنندگان قادرند تا مبلغ 1000 دلار را چنانچه تصور مى‌كنند كه قربانى نرم‌افزارهاى جاسوسى هستند مطالبه كنند.

طبق بررسى اخيرى كه توسط Earthlink و Webroot انجام شده است، مشخص شده است كه نود درصد از كامپيوترهاى شخصى توسط نرم‌افزار پنهانى، مورد هجوم و حمله قرار گرفته و اين كه به طور متوسط 28 درصد از برنامه‌هاى نرم‌افزار جاسوسى را مورد استفاده قرار مى‌دهند.

كاربران فعلى كه خواستار پشتيبانى در برابر نرم‌افزار جاسوسى هستند، به برنامه‌هاى رايگانى نظير Spybot و Ad-Aware روى آورده‌اند.

منبع : BBC News.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا