تکنولوژی

پرشین بلاگ:‌ما ز یاران چشم یاری داشتیم

آی تی ایران – انتشار مقاله ای در سایت آی تی ایران با عنوان ” پرشین بلاگ از توهم تا واقعیت” با واکنش روابط عمومی اولین سرویس دهنده وبلاگ فارسی روبه رو شده است. متن کامل پاسخ پرشین بلاگ را در ادامه می خوانید :

مديريت محترم سايت ITIRAN.com
با سلام

پيرو مقاله اى که در تاريخ 21 آذر با عنوان ” پرشين بلاگ از توهم تا واقعيت ” در سايت شما منتشر شده، احتراما توضيحات زير تقديم ميگردد. مستدعى است به شکل مقتضى منعکس بفرمائيد.

در ابتدا قابل ذکر است که پرشين بلاگ هميشه در بوته نقد قرار ميگيرد و اين يک امر طبيعى است و تا به حال کاملا از انتقادهاى دوستان و کاربران استقبال کرده ايم و سعى ما براين بوده است که تا حد امکان پاسخگوى اين انتقادات باشيم. قطعا توجه به همين انتقادات موجب پيشرفت ما شده است. ولى گاهى اوقات اين انتقادها شکل توهين به خود ميگيرد.

در مقاله مذکور پرشين بلاگ متهم به توهين نسبت به توليد کنندگان محتواى فارسى در اينترنت، فريب سايتهاى خبرى و کاربران فارسى زبان، و همچنين فريب مديران سطوح دولتى جهت کسب منابع مالى، شده است و نويسنده مديران پرشين بلاگ را متوهم خطاب کرده است. آيا اين تعابير نقد محسوب ميشود يا توهين؟

در سخنرانى مهندس رضا هاشمى، کارشناس ارشد رايانه وCIO پرشين بلاگ، در فرهنگسراى IT، اگر بر فرض، از ديد نويسنده مقاله، ارزيابى غلطى از لحاظ فنى صورت گرفته باشد، اين ارزيابى غلط، توهين تلقى نميشود، بلکه مطرح کردن چنين اتهاماتى توهين است!

با ابراز تعجب از انتشار اين مقاله در رسانه هاى اينترنتى و انعکاس آن در سايت وزين ITIRAN ، وظيفه خود مى دانيم جهت روشن شدن ذهن خوانندگان آن سايت محترم توضيحاتى ارائه نماييم.

خوانندگان محترم با مراجعه به سايت Marketleap.com که از مراجع معتبر در زمينه بررسى مزان حضور و اعتبار سايتها در اينترنت است با وارد کردن آدرس Persianblog.com در بخش Link Popularity Test به جايگاه ويژه پرشين بلاگ در بين توليد کنندگان محتوا در اينترنت توجه فرمايند که همرديف نامهايى چون CNN.com, About.com, CNET.com, Blogger.com طبقه بندى شده است.

قابل ذکر است همانگونه که در اصل خبر مربوط به سخنرانى آقاى مهندس هاشمى تصريح شده است آمار مورد استناد نويسنده مقاله، مربوط به اسفند ماه سال گذشته بوده است که توسط کارشناسان پرشين بلاگ به دست آمده و با آمارکارشناسان IranSEO.com نيز که به طور مستقل ارائه شده بود، در تطابق بود.

با تشکر
روابط عمومى پرشين بلاگ

مرتبط:
77 درصد از کل محتوای فارسی در اینترنت مربوط به پرشین بلاگ است( هموطن سلام)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا