تکنولوژی

چين دوباره گوگل را محدود می کند

همكاران سيستم – چين در حال جلوگيرى از دسترسى به وب سايت اخبار گوگل است. Reports Without Borders، اين شركت بزرگ جست‌وجو را متهم به خطا كارى در فيلتر كردن سايت چينى زبان خود كرده است.

شركت Reports Without Borders مستقر در پاريس گفته است كه دولت، پس از آن كه شركت گوگل، نسخه‌اى به زبان چينى را ارايه كرده كه گزارش‌هاى حساس سياسى را حذف مى‌كرده، وب سايت انگليسى زبان گوگل را به مدت 10 روز مسدود كرده است.

چين در حال بازرسى و سانسور سايت اخبار گوگل است تا كاربران اينترنت را وادار سازد كه از نسخه‌ى چينى زبان اين سايت استفاده كنند. شركت Reporters Without Borders گفته است كه سايت اخبار گوگل، نسخه‌ى چينى زبان خود را در ماه سپتامبر ارايه كرده و توافق كرده است كه برخى از اخبار حساس را در اين سايت قرار ندهد.

اين گونه قوانين و محدوديت‌ها، در ساير وب سايت‌هاى معروف و پر جمعيت چين، از جمله سايت‌هاى Sina.com، Sohu.com و NetEase.com وجود دارد كه سايت‌هاى خود را براى پاكسازى و از بين بردن اخبار حساس سياسى كنترل و محافظت مى‌كنند.

انتظار مى‌رود كه بازار اينترنت چين تا پايان سال جارى، به 111 ميليون مشترك ارتقا يافته و رشد كند. اين كشور همچنين برنامه‌ى نظارتى ويژه‌اى را براى نظارت و كنترل سايت‌ها، سرورها و ثبت كنندگان، توليد كرده است.

منبع : CNET News

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا