تکنولوژی

آيا حضور در موتورهاى جستجو حقيقتا براى شما سودمند است؟

نام نویسنده: Mario Sanchez

همکاران سیستم – قبل از صرف زمان و پول خود براى بهينه سازى سايت، در اين مورد تصميم بگيريد که آيا حضور شما در موتورهاى جستجو ضرورى است؟ جواب اين سوال در پاسخگويى به سوال ديگرى نهفته است: \”مشتريان عموماً از چه طريقى به دنبال محصولات و خدمات
شما مى گردند؟\” به عبارت ديگر آيا مشتريان براى يافتن محصولات شما به موتورهاى جستجو مراجعه مى کنند؟

اگر تجارت شما مشتريان محلى و يا منطقه اى دارد، کسب رتبه هاى بالاى موتورهاى جستجو تاثيرى در موفقيت شما نخواهد داشت.

براى مثال اگر شما مدير يک رستوران هستيد، يک آگهى در روزنامه محلى براى شما سودمند تر خواهد بود. اگر مايل هستيد که در دنياى اينترنت حضور داشته باشيد، بهتر است در گروههاى معبر رستورانهاى دنيا يا راهنماى اماکن شهر خود عضو شويد. به اين ترتيب نتيجه مطلوب ترى بدست خواهيد آورد.

اکثر تجارت هاى کوچک در يک محدوده خاص مانند يک شهر يا يک منطقه کوچک فعاليت دارند. سايت هاى اين گونه تجارت ها نيز محدود به 5 يا 6 صفحه بروشور مانند مى باشد که حاوى اطلاعات مربوطه مى باشد.
هدف از داشتن سايت براى اين تجار اين است که آدرس آن را در کارت هاى تجارى خود ذکر کنند تا مشتريان آنها در صورت تمايل به اطلاعات وسيع ترى در مورد آنها دسترسى پيدا کنند.

اين سايت ها قصد فروش يا جذب مشترى از شهرهاى ديگر را ندارند و عموماً با ملاقات با موسسات تجارى، ارتباط با اتاقهى بازرگانى و تبليغات محلى سر و کار دارند و مسلماً موتورهاى جستجو منفعتى به آنها نخواهند رساند.

اما اگر تجارت کوچک شما فعاليت صادراتى دارد يا با تجارت هاى جهانى مرتبط است، کسب يک رتبه خوب در موتور جستجو موفقيت بزرگى براى آن محسوب مى شود. زيرا اولين مکانى که يک بيگانه براى يافتن تاجران شهرها و مناطق ديگر به آن مراجعه مى کند، موتورهاى جستجو هستند. در اين شرايط صرف زمان و هزينه براى بهينه سازى سايت عاقلانه است.

همچنين قرار گرفتن در موتورهاى جستجو براى شرکتهايى که خدمات اينترنتى ارائه مى کنند
ضرورى به نظر مى رسد. سرويس هايى از قبيل: طراحى سايت، ميزبانى وب، جارت از طريق پست الکترونيکى و بهينه سازى سايت ها. زيرا اين سرويس ها دائماً بين سرويس دهندگان و مشتريان که در نقاط مختلف دنيا قرار دارند، در جريان است و تنها راه ايجاد ارتباط بين اين افراد صفحات وب و نامه هاى الکترونيکى مى باشد.

کسب رتبه مناسب در موتورهاى جستجو براى شرکت هايى که از طريق سايت آنها فروش انجام مى گيرد نيز با اهميت است. امروزه کارت هاى اعتبارى امکان فروش انواع محصولات را به مشتريان مختلف فراهم آورده است.

بهينه سازى سايت براى موتورهاى جستجو در واقع بهترين و موثرترين روش براى سايت هايى است که داراى مخاطبين گسترده و عمومى هستند.

شما به عنوا يک تاجر بايد با توجه به نوع تجارت خود به بهترين راههاى جذب مشترى فکر کنيد. اين مطلب صحيح است که بهينه سازى سايت و حضور در نتايج موتورهاى جستجو جزء مدرن ترين و فراگيرترين راهکارها براى موفقيت سايت مى باشد اما صرف اينکه افراد زيادى از آن استفاده مى کنند نشان دهنده آن نيست که اين روش براى تجارت
شما نيز مفيد خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا