تکنولوژی

شکایت یک سایت تصاویر غیراخلاقی از گوگل

آی تی ايران – يک شرکت ارايه دهنده محتوای غیراخلاقی روی اينترنت از شرکت گوگل به دليل استفاده غیر قانونی از عکس های آن در بخش جست و جوی تصاوير و همچنين ارايه کلمات عبور اين سايت به کاربران متقاضی شکايت کرد.

به گزارش رويتر مقامات اين شرکت تاکيد کرده اند که گوگل کلمات عبوری را در نتايج جست وجوی نام اين شرکت ارايه می دهد که کاربران با استفاده از آن می توانند بدون شارژ مالی به محتوای سایت دسترسی پیدا کنند و این خلاف قانون کپی رایت است.

یک مقام این شرکت گفت: گوگل عکس های سایت ما را مجانی در بخش جست و جوی تصاویر خود قرار داده در حالی که این محصولات را از ما نخریده است.

به گفته وی آنها بیش از 20 درخواست به شرکت گوگل فرستاده اند تا از این کار جلوگیری کنند اما به درخواست آنان توجهی نشده است.

در سال 2002 یک دادگاه در ایالات متحده قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن کپی عکس های روی اینترنت که دارای کپی رایت هستند تنها موقعی مجاز است که به صورت کوچک تر از اندازه اصلی یعنی thumbnails‌ به نمایش در آیند. در حقیقت عکس هایی با سایز واقعی دارای کپی رایت هستند.

جست و جو گر تصاویر گوگل هم اکنون از این شیوه بهره می برد و عکس ها را به صورت thumbnails ارایه می دهد که به تصویر بزرگ به سایت اصلی لینک هستند.

به نوشته رویتر در این مورد اما تنها بخشی از عکس ها به سایت اصلی لینک شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا