تکنولوژی

۸ شرکت به خاطر عدم اجرای تعهد ارایه اینترنت پرسرعت جریمه می شوند

نام نویسنده: معصومه لطفى

هموطن سلام – معاون مخابراتی وزیر ارتباطات در جریان بازدید از نمایشگاه الکامپ گفت :پنج شرکت از 13 شرکت دارای مجوز pap سرویس های اینترنت پرسرعت خود را طبق زمان معین ارایه می دهند و بقیه جریمه خواهند شد .

هنگام گذر از سالن دولت الکترونيک به مهندس مسعود داورى نژاد، رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويى برخورديم که در حال بازديد از يکى از غرفه‌ها بود. وى که در ظاهرى اسپورت و بدون حضور معاونان و همراهان خود به چشم مى‌خورد، با دوربينى در دست بيشتر در قالب يک فرد عادى در صدد بازديد از نمايشگاه بود. چرا که با سوال از وى پى برديم که وى به عنوان يک بازديد کننده عادى به غرفه‌هاى شرکت‌هايى که داراى مجوز اينترنت پرسرعت (PAP) هستند نيز سرزده و درخواست پرکردن فرم‌هاى مربوط را که به نوعى پيش ثبت نام ارائه سرويس محسوب مى‌شود و حتى د برخى مناطق اين سرويس‌ها ارائه گردد را هم نموده است.

در همين رابطه، وى در پاسخ به خبرنگار هموطن سلام و اين نکته که از ميکروفن‌هاى نمايشگاه شنيده مى‌شود، برخى شرکت‌ها اکنون اينترنت پرسرعت را ارائه مى‌دهند، در حالى که اين شرکت‌ها عمدتا در شهر تهران با شرکت مخابرات استان تهران براى نصب تجهيزات خود با مشکل مواجه هستند و حتى يک منبع آگاه، خبر ارائه اين سرويس در چند ماه ديگر را داده بود، اظهار داشت: شرکت‌هاى داراى مجوز که بنده به صورت بى‌خبر از آنها بازديد کردم، براى دو ماه ديگر اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

بعلاوه، در مراجعه به يکى از شرکت‌ها، آدرس منزل پرسيده شد و زمانى که يکى از مناطق را نام بردم، چنين اظهار کردند که سرويس را در آن منطقه ارائه مى‌دهند و فرم مربوطه را در اختيار بنده گذاشتند و با چنين اقدامى بسيار به قضيه اميدوار شدم.

وى افزود: زمانى که در رابطه با مشکل آنها در ارائه نکردن سرويس در برخى مناطق سوال کردم، اظهار کردند که مخابرات اجازه حضور در اين مرکز را نداده و در هر نقطه که اين اجازه داده شود، پس از 10روز سرويس‌ها ارائه مى‌شود.

وى در ادامه گفت: تقريبا از همه آنها اطلاعات و بروشورهاى فعاليتشان را گرفتم و به نظر مى‌رسد، 5 مورد از 13 شرکت موجود در زمان مقرر ظرفيت مورد توافق را ارائه مى‌دهند و به نظر مى‌رسد مابقى جريمه خواهند شد.

وى در خصوص وجود مشکل از سوى مخابرات بيان داشت: شرکت‌هاى ديگر هم اين مشکلات را داشته‌‌اند، اما توانسته‌اند به نوعى آن را حل و به وعده خود عمل کنند.

براى نمونه، شرکت‌ها به بحث wireless بى‌توجهى کردند، در حالى که يکى از شرکت‌ها توانسته حتى فروش را شروع کند و تنها با کمبود BTS مواجه است.

وى با اشاره به جريمه حداقل 500 ميليون تومانى شرکت‌هايى که نتوانند ظرفيت مورد توافق را ارائه دهند، بيان داشت: با شرکت‌ها شوخى نداريم و بايد آنها بجنبند. برخى از آنها فکر مى‌کنند مانند مابقى کارها، در اين مورد هم امکان تعلل وجود دارد و فکر مى‌کنند دريافت مجوز و پروانه مانند اشرفى است که امکان دارد قيمت آن بعدها افزايش پيدا کند.

چه بسا خود آنها نيز مى‌دانند که بنده طرفدار آنها هستم و هيچ فردى مانند بنده قضيه را پيگيرى نکرده است.

وى در ادامه در خصوص ارزيابى نمايشگاه امسال بيان داشت: در اين دوره، نمايشگاه به لحاظ کمى ارتقا يافته است، اما مشکلى که در سال گذشته وجود داشت، همچنان به چشم مى‌‌‌خورد، به عبارتى محوريت کار روى بخش سخت‌افزار گذاشته شده، ولى محتوايى پشت قضيه وجود ندارد.

وى تصريح کرد: لااقل در سالن دولت الکترونيک توقع بود که روى توليد محتوا تمرکز شود، هر چند اين اقدام نيز بسيار پرهزينه و زمان‌بر است، اما در هر صورت بايد از نقطه‌اى آغاز کرد. چه بسا به جنبه‌هاى مسئله بايد واقع‌بينانه‌تر نگاه کنيم.

داودى‌نژاد در خاتمه عنوان داشت: البته برخى از شرکت‌ها به سمت سيستم‌هاى گردشى روى آورده‌اند که جاى اميدوارى است و براى اتوماسيون‌هاى ادارى حساسيت بيشتر شده است. نمونه آن توجه به سيستم‌هاى ERP است که بسيار براى موسسات بزرگ ضرورى بوده و اکنون نيز توسط چند شرکت در حال پيگيرى است. هر چند چون افراد زيادى با اين مقوله آشنا نيستند، از آن استقبال کمى شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا