تکنولوژی

سران گلدكوئيست در دوبی تحت تعقيب قضايی قرار گرفتند

ایران – متهمان اصلى شركت گلد كوئيست كه در دوبى به سر مى برند، با شكايت دو هزار مالباخته تحت تعقيب قضايى قرار گرفتند.

قدمى بازپرس پرونده، با اعتراف تعدادى از متهمان دستگير شده، رسيدگى به جرايم متهمانى كه رابطين خود را از دوبى هدايت و حمايت مى كردند، آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار قضايى ما، مأموران با دستور قضايى بازپرس شعبه سوم دادسراى كاركنان دولت موفق شدند ۱۰ نفر از رابطين اصلى شركت گلد كوئيست را كه به عنوان سرگروه در تهران و كرج فعاليت مى كردند، شناسايى و دستگير كنند.

اين افراد بين ۳۰۰ تا ۵ هزار عضو تحت پوشش خود داشتند كه پس از بازجويى و تفهيم اتهام، براى آنان بين ۱۰۰ ميليون تا ۳ ميليارد تومان قرار وثيقه صادر شد. اين افراد به خاطر عجز از توديع وثيقه به زندان اوين معرفى شدند. متهمان در بازجويى مقدماتى اعلام كردند كه دستورات خود را از طريق اينترنت از دوبى دريافت مى كردند. به طورى كه افرادى از دوبى تشكيلات شركت گلد كوئيست در ايران را هدايت و پوشش مى دادند. عوامل داخلى اين افراد عامل خروج غير قانونى ارز از كشور شناخته شده اند.

براساس همين گزارش، بازپرس پرونده گلد كوئيست براى جبران زيان مالباختگان و متضررين، طى يك دستور قضايى ترخيص دو محموله جمعاً به ميزان ۲۰۵۰ كيلو سكه طلا و محصولات كلكسيونى گلد كوئيست را صادر كرد

و اين دو محموله به صورت امانت به نفع مالباختگان و متضررين در سازمان اموال تمليكى نگهدارى مى شود تا پس از رسيدگى به شكايت شاكيان پرونده، درباره آن دو محموله تصميم قضايى گرفته شود.

گفتنى است، به دنبال ارجاع شكايت عليه گلد كوئيست از دادگستريهاى شهرستانها و مراكز استانها به شعبه سوم بازپرسى دادسراى كاركنان دولت در تهران بازپرس پرونده به خاطر حجم شكايتهاى مطروحه اعلام كرد كه به پرونده هاى حوزه قضايى شهرستانها و يا مراكز استان ترتيب اثر نخواهد داد. شعبه سوم بازپرس دادسراى كاركنان دولت، با سلب صلاحيت در خارج از محدوده قضايى محلى تهران اعلام كرد كه اين شعبه مجوزى براى رسيدگى به كليه شكايتهاى گلد كوئيست كه در شهرستانها مطرح است، ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا