تکنولوژی

وزیر ارتباطات: ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان خرج زیرساخت کردیم

آی تی ایران – وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات در مراسم اختتاميه الکامپ گفت: هر چند در زمينه فعاليت هاى آى تى کارها را با تاخير شروع کرده ايم اما سياست هاى دولت در برنامه سوم و تقسيم مناسب فعاليت هاى آى تى در ميان بخش هاى دولتى و خصوصى چشم انداز اميدوار کننده اى را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار دنياى اقتصاد احمد معتمدى با اشاره به اين که پشتيبانى و ايجاد زيرساخت هاى مخابراتى با همه فراز و نشيب هاى خودئ در بسيارى از شهرهاى بزرگ به پايان رسيده و در اجراى پروژه ها در برنامه چهارم مشکلى وجود نداشته و از يکى از قوى ترين زيرساخت هاى مخابراتى در دنيا برخوردار خواهيم شد.

معتمدى با بيان اين که در طول برنامه سوم حداقل بين 100 تا 150 ميليارد تومان صرف زيرساخت هاى آى تى شده گفت: ظرفيت بين الملل ما در سال 78 و در آغاز برنامه سوم 14 مگابيت برثانيه بود که در حال حاضر به 751 مگابيت برثانيه افزايش يافته و تا پايان سال نيز به 1071 مگابيت خواهد رسيد.

وى تعداد کاربران اينترنتى کشور را حدود 6 ميليون ذکر کرد و گفت : متاسفانه على رغم اين که شش ميليون رقم قابل توجهى است اما متوسط استفاده از اينترنت بين مردم ايران بسيار پايين است.

وى از کمک 50 ميليارد تومانى اين وزارتخانه به 7 بخش آموزش و پرورش ، وزارت بازرگانى، وزارت علوم، وزارت بهداشت، فرهنگ و ارشاد اسلامى، رياست جمهورى و قوه قضاييه خبر داد و گفت: اين سرمايه گذارى باعث مى شود که کاربردهاى فناورى اطلاعات درک شور سريع تر توسعه يابد و مردم گسترده تر از آن بهره مند شوند. معتمدى افزود: در طى اين مدت همچنين 30 مجوز ICP ، 740 مجو ISP ، 13 مجوز PAP صادر شده و نرخ استفاده از اينترنت نيز تا پايان سال 50 درصد کاهش خواهد يافت.

سهيل مظلوم رييس هيات مديره انجمن شرکت هاى انفورماتيک نيز در ماز ثبت نام 89 هزار نفر به صورت آنلاين در نمايشگاه الکامپ خبر داد و گفت: در حدود 170 هزار نفر از الکامپ بازديد کرده اند که در حقيقت بيش از 50 درصد آنها ثبت نام الکترونيکى انجام داده اند.

وى از حضور 421 شرکت و سازمان دولتى در نمايشگاه امسال خبر داد و رشد آن را 35 درصد ذکر کرد.

به گفته مظلوم نمايشگاه يازدهم الکامپ از 24 تا 28 خرداد در تهران برگزار خواهد شد.
در پايان اين مراسم نيز از برگزار کنندگان و صاحبان غرفه هاى برتر الکامپ تقدير به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا