تکنولوژی

وزارت اطلاعات قدم های بزرگی برای ایجاد دولت الکترونیک برداشته است

ستاد خبری الکامپ – احمد محسنى” معاون اقتصادى وزارت اطلاعات با اشاره به اهميت بحث امنيت در اين وزارتخانه گفت: محرمانه بودن اطلاعات در اين وزارتخانه سبب ناگفته ماندن بخشى از اطلاعات مى شود.

وى توجه به بحث امنيت در وزارت اطلاعات را داراى دو بخش خواند و افزود: يك بخش آن مجموعه توجهى است كه شوراى عالى اطلاع رسانى دراين زمينه دارد و سياستگزارى‌هايى كه در تعيين نوشتن نرم افزار و سخت افزار و زيرساخت ارتباطى تعريف مى كند.

محسنى ادامه داد: در بخش هايى كه اطلاعات اهميت زيادى دارد براى جابه جايى مى بايست به رمز تبديل شود كه مسووليت اين كار ر قسمتى خاص در وزارت اطلاعات بر عهده دارد.

وى افزود: نظارت بر اجراى اين مسير بر عهده وزارت اطلاعات است و نبايد اجازه دهيم تا كسانى كه تلاش مى كنند به اطلاعات دسترسى پيدا كنند با مراجعه به سايت، اطلاعات در اختيارشان قرار گيرد.

معاون اقتصادى وزارت اطلاعات گفت: همانطور كه مراجعه افراد به مركز بايگانى دستگاه ها به دقت انجام مى شود در عصر اطلاعات هم با زاويه اينكه به سايت و يا مركز ديتا مراجعه مى‌كنند بايد اين موضوع با دقت نظر دنبال شود كه اين مساله در وزارت اطلاعات در حال برنامه‌ريزى است.

وى خاطر نشان كرد: اين وزارتخانه همراه با پيشرفت تكنولوژى خود را به وز مى كند و پيشرفت هاى اين حوزه را تعقيب مى كند. محسنى اظهار داشت: قدم هاى بزرگى براى ايجاد دولت الكترونيك و خدماتى كه وزارت اطلاعات مى بايست ارايه دهد، برداشته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا