تکنولوژی

در حاشیه های روزنامه دنیای اقتصاد از روز اول الکامپ

عكس‌هاى ديجيتالى خود از الكامپ را براى ما ارسال كنيد

روزنامه دنياى اقتصاد عكس‌هاى ديجيتالى بازديد كنندگان از الكامپ را منتشر مى‌كند.

در جهت افزايش و تشويق به استفاده صحيح از دوربين‌هاى ديجيتالى ويژه نامه الكامپ روزنامه دنياى اقتصاد از همه بازديدكنندگان دعوت مى‌كند تا عس‌هايى را كه توسط دوربين‌هاى ديجيتالى و يا تلفن‌هاى همراه گرفته‌اند را براى روزنامه ارسال كنند تا با نام خود در اين ويژه نامه منتشر شود.

علاقه‌مندان مى‌توانند عكس‌هاى خود را با موضوع الكامپ به آدرس الكترونيكى elecomp Gwail.com ارسال نمايند. بديهى است در مورد انتخاب عكس‌ها موضوعات مطرح شده در اولويت هستند و توصيه مى‌شود خصوصا در مورد دوربين‌هاى تلفن همراه كاربران از حداكثر وضوح تصوير استفاده نمايند.

دانش آموزان و انتقاد به بليت فروشى نمايشگاه‌

دريافت هزينه هزار تومانى موجب اعتراض برخى بازديد كنندگان خصوصا دانش‌آموزان شد كه روز نخست به نمايشگاه مراجعه كرده بودند.

برخى از آن‌ها معتقد بودند بايد براى دانش‌آموزان و دانشجويان تخفيف در نظر گرفته شود. هر چند در مقابل بسيارى از كسانى كه قبلا ثبت نام آن‌لاين انجام داده بودند،‌به خور رايگان وارد نمايشگاه شدند.

برخى دانش‌آموزان از عدم اطلاع‌رسانى در مورد ثبت نام آن‌لاين صحبت مى‌كردند اين در حالى است كه از ماه‌ها قبل اعلام شده بود كه مراجعه كنندگان مى‌توانند با ثبت نام در سايت نمايشگاه به طور رايگان از الكامپ بازديد كنند.گفته مى‌شود تا قبل از آغاز نمايشگاه حدود 30 هزار نفر به صورت آن‌لاين‌در سايت الكامپ ثبت نام كردند.

برق سيستم ثبت نام آن‌لاين رفت!

با قطع برق در ساعات اوليه روز نخست نمايشگاه سيستم‌هاى چك كردن كد ثبت نام بازديد كنندگان از كار افتاد. از كارافتادن اين سيستم اما باعث نشد مسوولان نمايشگاه ازكسانى كه كد ثبت نام در دست داشتند بليت ورودى طلب كنند و اغلب آن‌ها اجازه يافتند بدون بليت وارد نمايشگاه شوند.

كامپيوتر‌هاى مدياسنتر كافى نيست‌

همچون سال گذشته امسال نيز خبرنگاران رسانه‌ها براى پوشش اطلاع‌رسانى نمايشگاه مى‌توانند از امكانات مدياسنتر يا اتاق‌ رسانه‌ها استفاده كنند.

هر چند قراردادن فقط 10 كامپيوتر براى خبرنگاران كافى به نظر نمى‌رسد يكى از خبرنگاران م‌گفت: در نمايشگاه‌هاى مختلف دنيا خصوصا جيتكس در مدياسنتر بالغ بر 100 دستگاه كامپيوتر در اختيار خبرنگاران قرار مى‌گيرد اگر مى‌خواهيم مثل جيتكس باشيم بايد به همان اندازه براى اطلا‌ع‌رسانى اهميت قائل باشيم. با وجود اين بسيارى از خبرنگاران از برخورد و امكانات ارتباطى بخش مدياسنتر نمايشگاه ابراز رضايت مى‌كردند.

ثبت نام الكترونيكى ادامه دارد

مسوولان نمايشگاه از ميزان دقيق ثبت‌نام‌هاى الكترونيكى در سايت نمايشگاه خبرى منتشر نكرده‌اند اما با توجه به اين كه امسال بليت ورودى براى بازديدكنندگان در نظر گرفته شده، بسيارى از بازديدكنندگان از روزها قبل تصميم گرفتند تا ضمن ثبت‌نام در سايت نمايشگاه از مزاياى ورود مجانى به نمايشگاه نيز برخوردار شوند.

به نظر مى‌رسد فقدان زيرساخت‌هاى لازم براى تجارت الكترونيك باعث شده تا برگزاركنندگان به ثبت نام رايگان قانع باشند در صورتى كه نمايشگاه‌هاى معتبر كامپيوترى دنيا بليت‌هاى ورودى خود را از طريق اينترنت نيز به فروش مى‌رسانند.

تعريف از اينترنت پرسرعت بى‌سيم‌

كسانى كه روز نخست به نمايشگاه رفته‌اند از سرعت خوب اينترنت بى‌سيم خيلى تعريف مى‌كنند.

امسال براى نخستين بار سرويس اينترنت بى‌سيم‌ (Wi-fi) در نمايشگاه راه‌اندازى شده كه ظاهرا متقاضيان باد از روابط عمومى نمايشگاه در خواست ارائه سرويس نمايند.به گفته بسيارى از كسانى كه اينترنت پرسرعت بى‌سيم را در الكامپ امسال تجربه كرده‌اند، پهناى باند وسيع باعث بالارفتن فوق‌العاده و سرعت دسترسى به اينترنت از اين طريق شده است.

البته بايد منتظر ماند كه اين اينترنت پرسرعت تا روز‌هاى آينده و افزايش تعداد كاربران همچنان پرسرعت باقى‌ خواهند ماند يا خير.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا