تکنولوژی

تهران خالی از تبليغات الکامپ

دنياى اقتصاد – نمايشگاه الكامپ ديروز درحالى نخستين روز خود را پشت سر گذاشت كه فضاى فيزيكى شهر تهران از هرگونه عنصر تبليغاتى كه نمايش‌دهنده برگزارى اين رويداد در محل نمايشگاه‌هاى بين‌المللى باشد، خالى است.

الهه عصارى مدير اجرايى دهمين نمايشگاه الكامپ در گفت‌وگو با خبرنگار دنياى اقتصاد تاييد كرد كه اجازه نصب هيچ‌گونه بند يا پارچه تبليغاتى را در سطح شهر و حتى بزرگراه‌هاى اطراف نمايشگاه نداده‌اند.

وى در پاسخ به اين پرسش كه چرا نمايشگاه الكامپ در سطح شهر تهران تبليغ نكرده است: گفت: علت نبود تبليغات الكامپ در سطح شهر تهران، عدم صدور مجوز از سوى شهردارى بوده است و انجمن تاكنون توانسته با همكارى شوراى عالى اطلاع‌رسانى از طريق پخش تيزرهاى تلويزيونى، پيام‌هاى راديويى و درج خبر در مطبوعات به اطلاع‌رسانى از زمان و مكان برپايى نمايشگاه بپردازد اما براى تبليغات از طريق پخش تراكت، تابلوهاى تبليغاتى و نصب پوستر در سطح شهر با مخالفت شهردارى تهران مواجه شده‌ايم.

اين در حالى است كه قائم مقام سازمان شهردارى تهران و سرپرست معاونت آموزشى و هماهنگى امور مناطق شهردارى تهران به دنبال پيگيرى خبرنگار ما در خصوص عدم ارائه مجوز به نمايشگاه الكامپ براى تبليغات شهرى اظهار بى‌اطلاعى كرد و ارائه پاسخ را مستلزم پيگيرى از طريق بخش‌هاى ديگر سازمان دانست.

نمايشگاهى اجازه تبليغات از طريق تابلو و پوستر در سطح شهر ندهد، زيرا تاكنون به اكثر نمايشگاه‌ها اين مجوز داده شده است.

در همين حال برخى ناظران علت برخورد شهردارى با بزرگ‌ترين نمايشگاه الكترونيك و كامپيوتر كشور را با اختلاف‌هاى بين شهردارى و وزارت بازرگانى در چند ماه گذشته بى‌ارتباط نمى‌دانند.
به گفته يكى از كارشناسان آى‌تى بسيارى از شهرهاى جهان هنگام برپايى يك نمايشگاه، تبليغات بسيارى را به شهروندان ارائه مى‌دهند و حتى برخى چراغ‌هاى الكترونيك مردم را به سمت نمايشگاه راهنمايى مى‌كند در حالى كه موضوع الكترونيك و كامپيوتر ظاهرا هنوز براى مسوولان شهرى ما جا نيفتاده است.

پيش از برگزارى نمايشگاه الكامپ نيز پيش‌بينى مى‌شد به موافقان تغيير محل نمايشگاه مثل شهردارى و صداوسيما به نوعى در زمينه اطلاع‌رسانى اين نمايشگاه همكارى لازم را انجام ندهند اما از يك هفته قبل از برگزارى الكامپ، صداوسيما با پخش تيزرهاى الكامپ دايره اين تحريم را به شهردارى محدود كرد. همچنين گفتنى است شهردارى تهران يكى از معدود نهادهايى است كه در نمايشگاه الكامپ و در سالن دولت الكترونيكى حضور ندارد. تنها نمادهايى كه به طور فيزيكى از برگزارى الكامپ در محل دائمى نمايشگاه‌ها خبر مى‌دهند، دو تابلوى تبليغاتى بزرگ در محدوده نمايشگاه بين‌المللى و مشرف به بزرگراه شهيد چمران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا