تکنولوژی

بیش از ۴۰ دستگاه دولتی در سالن دولت الکترونیک الکامپ شرکت کردند

دنياى اقتصاد- غرفه دولت الكترونيكى در نمايشگاه الكامپ امسال با استقبال بيشترى نسبت به سال گذشته از سوى نهاد‌ها و دستگاه‌هاى دولتى رو‌به‌رو شده است و اكنون بيش از 40 دستگاه دولتى، سالن 41 اين نمايشگاه را براى عرضه توانمنى‌ها و فعاليت‌هاى IT خود در اختيار گرفته‌اند.

در سالن دولت الكترونيكى شوراى عالى اطلاع‌رسانى كه با اجراى طرح تكفا به توسعه و كاربرى فناورى اطلاعات طى 3 سال گذشته در كشور پرداخته است نيز حضور دارد.

به منظور آشنايى با برنامه‌ها و فعاليت‌هاى اين شورا در نمايشگاه الكامپ امسال با اميرحسين زواره‌اى مسوول غرفه شوراى عالى اطلا‌ع‌رسانى گفت‌وگو كرده‌ايم كه مى‌خوانيد:

***

دستاورد‌ جديد شوراى عالى اطلاع‌رسانى براى عرضه در الكامپ امسال چيست؟

نسخه جديد پورتال دولت الكترونيكى براى نخستين بار در نمايشگاه الكامپ امسال نمايش داده مى‌شود و قط طى 5 روز برپايى نمايشگاه اين پورتال از طريق مراجعه به غرفه شوراى عالى اطلاع‌رسانى و يا مراجعه به سايت WWW.dowlat.ir قابل مشاهده است كه اين سايت در روز نخست نمايشگاه آماده و قابل دسترس مى‌شود.

اين سيستم از چه زمانى در بدنه دولت استقرار خواهد يافت؟

نسخه بتا(Beta) پورتال دولت در دهه فجر امسال به طور رسمى آغاز به كار مى‌كند و طى برپايى الكامپ بازديدكنندگان از غرفه شوراى عالى اطلاع‌رسانى در سالن 41 دولت الكترونيك غرفه شماره 31 مى‌توانند اين پورتال را مشاهده كنند.

در مورد گروه‌ها و كميسيون‌ها چطور؟

فعاليت‌هاى كميسيون‌هاى شوراى عالى اطلاع‌رسانى در غرفه دولت الكترونيكى به صورت گزارش ارائه مى‌شود كه يكى از برنامه‌هاى اصلى شورا نمايش اهداف و فعاليت‌هاى كار گروه حاكميت الكترونيك است كه اين كار گروه در دبيرخانه شورا تشكيل شده و در الكامپ معرفى مى‌شود. همچنين مباحثى در خصوص حمايت از بخش خصوصى در غرفه مطرح مى‌شود و مسوولين شورا آماده پاسخگويى هستند.

عمده حمايت‌هاى شورا از بخش‌هاى خصوصى ICT در چه زمينه‌اى بوده است؟

در بحث حمايت از بخش خصوصى شورا تاكنون دو فعاليت داشته است يكى ارائه وام بلاعوض كه در راستاى حمايت از ايده‌هاى نوين و ارتقاى محصولات تا سقف 38 ميليون تومانى پرداخت شده است و ديگرى بحث وام با بهره‌كم است كه 4 درصد بوده و اكنون به 9 درصد افزايش پيدا كرده است. به همين منظور اكثر شركت‌ها مى‌توانند سوالات خود را در اين زمينه در غرفه شورا مطرح كنند و مسوولان نيز پاسخ مى‌دهند.

آيا شورا براى جذب شركت‌‌هاى خارجى در نمايشگاه الكامپ فعاليت‌هايى را انجام داده است؟

دبيرخانه شوراى عالى اطلاع‌رسانى با پرداخت يك درصد از هزينه سفر، اقدام به دعوت يك هيات از افغانستان براى بازديد از الكامپ امسال كرده است زيرا افغانستان اكنون نيازمند نرم‌افزار‌هاى فارسى است كه در صورت آشنايى با بازار ايران مى‌تواند اين نياز را با استفاده از نرم‌افزار‌هاى فارسى ايرانى برطرف كند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا