تکنولوژی

جنجال در انجمن صنفی ای اس پی ها: مصطفی محمدی برکنار شد

آی تی ایران – تعدادی از اعضای هيات مديره انجمن صنی کارفرمايان اينترنتی امروز صبح در يک جلسه اضطراری رای به برکناری مصطفی محمدی رييس اين هيات مديره دادند.

به گزارش آی تی ايران در نمابری که در پی این جلسه به رسانه ها فاکس شده آمده است: “جلسه اضطراري هيات مديره‌ي انجمن شركت‌ها اينترنتي ايران در ساعت 10 بامداد تاريخ 6/8/83 تشكيل شد. در اين جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد كه با توجه به حوادث اخير و شرايط موجود صنفي و به لحاظ رعايت مصالح عمومي اعضاء محترم انجمن، تغييرات در سمت‌هاي اعضاي هيات مديره به عمل آيد و نهايتاð به اتفاق آراء ”حسين شيخ‌عطار” به سمت رئيس جديد هيات مديره انتخاب شد”

این نامه به امضای ریاضیات ، شیخ عطار و رضا پارسا از اعضای هیات مدیره و علمی مسئول کمیته حقوقی رسیده و خود مصطفی محمدی و دیگر عضو باقی مانده هیات مدیره آن را امضا نکرده اند.

هر چند در نمابر ارسالی در مورد دلیل برکناری مصطفی محمدی به تفصیل سخن به میان نیامده اما به نظر می رسد منظور از آوردن عبارت “حوادث اخیر ” اشاره به مطالب منتشر شده در خبرگزاری ایسنا علیه محمدی و شرکت وی ” آسیا تک ” باشد. اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد اعضای هیات مدیره در کوتاه ترین زمان ممکن پس از انتشار این جوابیه با برکناری محمدی به نوعی نارضایتی خود را نسبت به این جوابیه نشان داده اند و به شکل تلویحی از مطالب منتر شده در خبرگزاری ایسنا حمایت کرده اند.

خبرگزاری ایسنا از یک ماه قبل با انتشار مطالبی نسبت به امضای قرارداد 26 میلیون دلاری شرکت آسیا تک که در حضور وزیر ارتباطات امضا شد واکنش نشان داد و در مصاحبه های متعدد این موضوع را مطرح کرد که چطور منتقد وزیر این قرارداد را امضا کرده است.

برکناری محمدی دومین برکناری در تاریخ این انجمن است.

دو سال قبل اعضای هیات مدیره انجمن ” جدیدی ” رییس تازه خود را به خاطر آنچه که نزدیک شدن به مقامات وزارت آی سی تی عنوان شد در جلسه اضطراری مشابهی کنار گذاشتند.
در آن زمان مصطفی محمدی خود یکی از کسانی بود که از برکناری جدیدی حمایت کرد.

انجمن صنفی آی اس پی ها چند سال قبل و در کوران تصویب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در باره خدمات دهندگان اینترنتی تشکیل شد. مسئولان این انجمن و خصوصا مصطفی محمدی اولین دبیر آن از منتقدان سرسخت سیاست های مخابراتی بودند.

برکناری مصطفی محمدی به خاطر امضای قرارداد 26 میلیون دلاری اگر بر اثر حمایت های وزارتخانه صورت گرفته باشد این موضوع را خاطر نشان می کند که هنوز هم نزدیک شدن مقامات این انجمن به مجموعه حساسیت اعضا را بر خواهد انگیخت.

از سوی دیگر این برخورد این گمانه را نیز تقویت می کند که اعضای انجمن کارفرمایان اینترنتی نسبت به عقد قرارداد 26 میلیون دلاری رییس این انجمن خوش بین نیستند و آن را ناشی از سواستفاده از نفوذ رییس سابق هیات مدیره می دانند. محمدی در جوابیه ای که برای رسانه ها ارسال کرده خاطر نشان می کند که امضای قرارداد با شرکت کی تی کره هیچ ارتباطی با شخصیت حقوقی وی در انجمن و ارتباط با وزارت آی سی تی نداشته است.

یک مقام آگاه در این انجمن به خبرنگار ما گفت این قرارداد حتی انتقاد مرکز پژوهش های مجلس را برانگیخته و روابط سابقا مناسب این انجمن با مجلسیان را مخدوش کرده چراکه خبر عقد این قرارداد و حضور وزیر آی سی تی در مراسم امضای آن در حالی اعلام شد که مرکز پژوهش ها در حال تهیه گزارشی علیه اپراتور دوم و تک سل بود.

برکناری محمدی در حالی صورت گرفت که دو ماه دیگر انتخابات مجمع عمومی این انجمن برگزار می شود.

بنا بر فاکس ارسالی به رسانه ها پس از برکناری محمدی حسن شیخ عطار به عنوان رییس جدید هیات مدیره انجمن انتخاب شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا